• Kjellgren

Stryker ni (kvinnor) makens/sambons skjortor?

Maken kom hem från jobbet en dag och var förbluffad; samtliga män på hans jobb fick sina skjortor strukna av sina respektive fruar/sambor och den enda kvinnan på avdelningen strök givetvis sin mans skjortor. 

Av nyfikenhet frågade jag på mitt jobb också och jodå, de män som satt vid fikabordet behövde inte stryka själva.

Är jag således ensam om att inte ge denna service till min man? Inte för att jag är rabiat strykjärnsmotståndare, ska vi i väg och kläderna behöver strykas så visst kan jag göra det om jag har tid (men oftare är det tvärtom eftersom maken är festfärdig när han rufsat till håret lite).

För övrigt stryker jag inte heller tonårssonens skjortor, vill han gå skrynklig så inte dör han av det. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Stryker ni (kvinnor) makens/sambons skjortor?
  • Duckan

Nixpix, han stryker sina själv och är bättre på det än jag. För egen del använder jag sällan plagg som måste strykas.

• nevermind

Nej, jag ser ingen som helst anledning till att stryka hans skjortor. Dessutom gör han det bättre själv. Men jag gör det självklart om han ber för på grund av tidsbrist.

• Lavish

Hahahahaha NEJ. Det skulle aldrig falla mig in. Jag tvättar inte hans kläder heller. Och nu när han är pappaledig så får han tvätta sonens kläder med. Det mest kvinnliga i den kategorin jag gör är att det är jag som sköter dukar och gardiner och även så stryker jag sonens skjorta när det behövs, eftersom sambon antagligen låtit honom ha skrynklig.

• 3bairns

Nej för det mesta stryker han sin egen tvätt. Däremot brukar vi bägge om vi stryker fråga om den andre har något som behöver strykas. Även när jag har varit hemmafru i flera år så har jag inte strukit särskilt mycket åt honom. Jag tror också att han helst stryker själv just för att inte svara ja på en fråga som ovan

• Tinnys

Skulle aldrig falla mig in. Han är kapabel att stryka sina egna skjortor.

• LillGris

Han är liksom vuxen. Antingen får han klara det själv eller gå i skrynkliga skjortor.

• EeMe

SJÄLVKLART stryker jag!!!! vad är ni för några som inte gör det?

Och ni som inte stryker öht?!? Hur ser ni ut?

• MalinEddie

Nej, han gör det själv.

Svar på tråden Stryker ni (kvinnor) makens/sambons skjortor?