Inlägg från: gugeligu |Visa alla inlägg
  • gugeligu

Stryker ni (kvinnor) makens/sambons skjortor?

haha, nej. Min mor stryker våra kläder när vi är där ibland... jag?
    n nej. fast jag har saer vi borde stryka... har min man det får han väl stryka och tydligen ja medd gällande mig själv 

• gugeligu
    Din mamma skrev 2012-10-01 00:06:57 följande:
    Ni som aldrig skulle kunna tänka er att stryka åt er man, varför inte? Att påstå att det har något med jämställdhet att göra... Nej. Det fungerar inte så.
    utan? jag stryker inte kläder vanligen, får han försig sådant får han göra det. något speciellt så gör vem som det av oss... eller väntar tills det inte är akuellt lungre.

• gugeligu
    EeMe skrev 2012-09-30 22:09:33 följande:

Och nu drar jag det till sin spets och använder lite starkare ord än vad sammanhanget kräver men jag föraktar den millimeterrättvisa som många kräver in i absurdum.
    Snart har väl sådana som du och många andra en varsin hylla i kylen bara precis för att

"jag ska väl inte tvingas kånka hem HANS/HENNES mat (eller ska jag skriva hens?), ännu mindre tänker jag tillaga den"
    mja vi lagar mat till varandra som en familj, men vi hjälps ju åt med allt. jag rensar rör ibland, han damsuger ibland. Det blir inte jämt på allt men går det för långt blir den andre grinig och gnällig. Jag skruvar hyllor mer här dock men det är valt av mig. Att jag skulle stryka hans skjotor är däremot ingn vanlih hushålls uppgift. Han fixar inte mitt hår heller...
Svar på tråden Stryker ni (kvinnor) makens/sambons skjortor?