Inlägg från: EnGladPingvin |Visa alla inlägg
  • EnGladPingvin

Stryker ni (kvinnor) makens/sambons skjortor?

Japp, jag stryker om det så behövs. Mest använder han skjortor som inte behöver strykas, men ibland måste strykjärnet fram. Vi har ganska uppdelat vem som gör vad och just tvätt och strykning brukar ligga på mig. Helt ärligt föredrar jag om han håller sig ifrån tvättstugan då jag inte litar på hans omdöme vad gäller tvätt. Han gör dock andra saker, t.ex. kan jag räkna på en hands fingrar hur många  gånger jag har dammsugit vårt hus sen vi flyttade in för snart fem år sedan. Han dammsuger hela huset vanligtvis en gång i veckan. Han använder också alla de där små olika munstyckena som jag aldrig orkar bry mig om och dammsuger lister, kuddar, m.m. mycket noggrant. Jag avskyr att dammsuga. Jag är också mycket glad över att slippa disk och framför allt att plocka ur diskmaskinen vilket ligger på honom. Själv lagar jag maten vilket jag trivs bra med. Vi är bra på och föredrar olika sysslor helt enkelt.

Var och en får väl göra vad som passar dem bäst. Vad gäller de sk manliga sysslorna gör jag även del av dem, t.ex. tar hand om våra två bilar (tvättar, tankar, kör till verkstad m.m.). Däremot håller jag mig borta från allt vad vad snickeri och borrning heter. Jag är otroligt klumpig och risken är stor att jag gör illa både mig och omgivningen om man sätter en borrmaskin i min hand.

Svar på tråden Stryker ni (kvinnor) makens/sambons skjortor?