Framför allt är det hennes ögonkontakt. Hon har väl bra på håll men nära tittar hon på munnen. Det känns inte bra. Och hennes svarsleende. De kommer inte ofta. Hon ler aldrig mot andra mot oss händer det ibland. Vi har nu varit inne i Malmö hos BNT (motsvarighet till BNK i Göteborg). Vi hade ett bedömningssamtal med dem. En läkare som ska vara extremt duktig. Han forskar kring autism och små barn 3 ggr i veckan samt arbetar inne i Malmö 2 ggr i veckan. Han är dessutom snart docent. Samt en kvinnlig psykolog. De paret brukar utreda just gällande autism. De sa att de såg inga tecken alls på min dotter att hon skulle vara autistisk. De kollade om hon kunde följa min pekning, vart jag tittade, om hon själv pekade, gjorde gester, hämrade, hade join attention, jollrade, stämde av med oss föräldrar och även till dem. Hur mycket hon försod av vad vi sa till henne. Om hon visade leksaker för oss. Hur hon lekte tex om hon tog en sak mot örat och låtsade prata i tel. (Hon gjorde det på min begäran). Om hon börjat att gå, vilket hon har. Och en del annat. Vi var där under 1 och 1/2 timme. Och hon gjorde allt det där. Men jag får en klump i magen varje gång jag ser att hon tittar på munnen och inte i ögonen och det är så ofta. Samt att hon är så alvarlig. Flexibilitet tror jag inte är något problem. Vi kan ändra och göra olika saker men då hänger hon bara på.Rinnande vatten har hon nog inte reagerat på direkt. Runda saker gillar hon som bollar. Hon kan titta på fläktar i taken på varuhus men har aldrig fastnat i det. Hon förstår amssor av vad man säger. Lär sig fort tycker jag. Jag vet inte, men det känns inte helt ok. Hon har mycket som är bra som kanske inte tyder på autism men hon har en del (enligt mig) som inte är så bra som tyder på det.