45 plus längtar efter barn.....!?
OJ vad glad jag blev över att läsa ditt inlägg, jag kände igen mig PRECIS!! Jag hade heller ingen att göra en familj med...förrän de senaste åren... kort historia:
är du över 42 görs ingen IVF på dig i sverige, jag har vänt mig till underbara AVA i riga. Du kan däremot vända dig till en vanlig gynekolog i sverige som gör en första utredning, alltså bla tar blodprover på dig för att kolla hur just du ligger till i hormonvärden o då kan få en hint om ifall du KANSKE kan ha ägg värda att göra ett försök med eller om det kanske är helt kört, proverna kna ge dig ett hum om detta. samt görs en koll av din man, om han är fertil. SEN får man fundera på hur man ska gå vidare.Jag sa direkt till gynekologen i sverige att jag planerade ev äggdonation i riga o då började provtagningarna.
Jag är idag 47 o åkte till riga för första mötet okt 2011. Fick reda på att jag har mindre än 5% chans med egna ägg. Fick lov att operera bort ett myom oxåinnan vi kunde gå vidare, så där gick ett par månader till spillo. Har nu prövat 2 cykler med äggstimulering, båda ggr har det börjat bildas äggblåsor men de har stannat av o inte mognat klart. Är just nu inne på mitt 3e försök, med hög dos äggstimulering, får se hur det går.
är dock HELT medveten om att vi till slut kanske måste använda oss av äggdonation istället. Då får man ju i alla fall vara gravid o bära barnet (om det går vägen vill säga, men det är ju bra siffror på äggdonations graviditeter så det är ju större chans att det lyckas) Det är dock ett stort steg att välja den vägen...men jag är otroligt tacksam över att möjligheten finns för oss som inte hade "turen" att träffa rätt man under åren då man var som mest fertil, blir så trött på alla som uttalar sig negativt om vår barnlängtan, så länge man är fullständigt frisk o kry o ung i sinnet finns väl inget som säger att vi inte skulle kunna vara med LÄNGRE i våra kommande barns liv än vissa andra mindre vitala 35 åringar...eller...? ;)
men du, vänta inte en dag till, börja NU med undersökningar o provtagningar, det är mitt bästa råd till dig, håller tummarna:)