• Nihilisten

    Ringa polisen för grannen stör

    Om man inte har någon störningsjour i sin stad, är det då polisen man ska ringa om grannen stör? På 114 14 är det ju öppettider, är det 112 isåfall man ringer?

  • Svar på tråden Ringa polisen för grannen stör
  • Kanskedinsyrra

    störningsjour eller ej beror på vilken hyresvärd du har inte vilken stad du bor i... bor du i bostadsrätt så har kanske din förening kontrakt med någon typ securitas. Kolla i trappuppgången omd et står nått där. Om grannen stör. Ring på å berätta, kanske vet inte grannen om att dne stör! Om du inte vågar ringa på så lägg en lapp. Kontakta ev jour eller polis om det är mkt störande. Annars så vänd dig till hyresvärden/föreninen så ska de ta tag i det åt dig.

  • fridaan

    I första hand ska du väl kontakta störningsjouren? men det beror ju självklart på hur mkt det spårat hos grannen din :)

  • Nihilisten

    Det är hyresrätt.
    Grannen stör i princip varje dag med att hon har fest, mycket högljutt, folk som springer i trappuppgången, skrik i trappuppgången, röklukt i trappuppgången som kommer in i min lägenhet. Folk skriker i hennes lägenhet, då menar jag verkligen skriker och bråkar på någon, har pågått varje kväll nu sen i torsdags, massor med svordomar och smällande i dörrar osv. Även musik som spelas väldigt högt. 
    Hon vet nog om att hon stör men jag vågar inte gå och knacka på när det bråkas så, är en massa gubbar som står och skriker och denna äldre damen har ett rykte om sig att vara aggressiv, så jag vågar inte gå dit och be dem dämpa sig.
    Hade tänkt ringa nu efter tio på kvällen polisen, det står inget i trappuppgången vilka man skall kontakta.  

  • Hannah76
    Nihilisten skrev 2012-09-30 22:09:00 följande:
    Det är hyresrätt.
    Grannen stör i princip varje dag med att hon har fest, mycket högljutt, folk som springer i trappuppgången, skrik i trappuppgången, röklukt i trappuppgången som kommer in i min lägenhet. Folk skriker i hennes lägenhet, då menar jag verkligen skriker och bråkar på någon, har pågått varje kväll nu sen i torsdags, massor med svordomar och smällande i dörrar osv. Även musik som spelas väldigt högt. 
    Hon vet nog om att hon stör men jag vågar inte gå och knacka på när det bråkas så, är en massa gubbar som står och skriker och denna äldre damen har ett rykte om sig att vara aggressiv, så jag vågar inte gå dit och be dem dämpa sig.
    Hade tänkt ringa nu efter tio på kvällen polisen, det står inget i trappuppgången vilka man skall kontakta.  

    Vad säger hyresvärden?
  • Nihilisten
    fridaan skrev 2012-09-30 21:59:16 följande:
    I första hand ska du väl kontakta störningsjouren? men det beror ju självklart på hur mkt det spårat hos grannen din :)
    Finns ingen sådan, det är det som är problemet. Det har spårat ur fullständigt enligt mig. Plus att detta händer varje helg, men nu har det varit extremt högljutt och det har pågått sen i torsdags.
  • Nihilisten
    Hannah76 skrev 2012-09-30 22:09:53 följande:

    Vad säger hyresvärden?
    Får inte tag i hyresvärden, han har inte svarat när jag har ringt. Det är en privat hyresrättsförening.
  • Kanskedinsyrra

    det är nog inte en privat hyresrättsförening däremot en privat hyresvärd.

    Är du me di Hyresgästföreningen så ring dem imorgon å prata med en rådgivare där kan du få juridisk hjälp.

    Lycka till.

  • Karro94

    Du kan väl börja med att ta ett snack med grannen? Förbättrar han/hon sig inte så kan du prata med hyresvärden eller polisen :)

  • Körsbärspaj
    Nihilisten skrev 2012-09-30 20:11:10 följande:
    Om man inte har någon störningsjour i sin stad, är det då polisen man ska ringa om grannen stör? På 114 14 är det ju öppettider, är det 112 isåfall man ringer?
    11414 kan du ringa dygnet runt.
Svar på tråden Ringa polisen för grannen stör