Hur många barn går det i ert barns klass (åk1-6)
Är lite nyfiken på hur vanligt det är med stora klasser i skolan?
Berätta gärna vart ni bor eller vad ni tycker om antalet barn i klasserna.
Är lite nyfiken på hur vanligt det är med stora klasser i skolan?
Berätta gärna vart ni bor eller vad ni tycker om antalet barn i klasserna.
12st e dom och nästa år när min 6åring börjar 1an så e de 15st, jag gillar det.. De är en mysig liten grupp och alla står varandra nära, de är inget stök eller bråk. Bor i Ulricehamnskommun.
Jag har inga egna barn i skolålder än, men jobbar som lärare på mellanstadiet. Tycker dett är en intressant fråga. Skulle även vara intressant att veta hur många pedagoger det är i klassen samtidigt och vilken kommun.
På den skola jag jobbar kan de i åk tre vara 4 pedagoger i en tredjeklass på 24 elever. När samma klass sen blir rutor ska de helt plötsligt klar sig med en pedagog. Detta tycker jag är helfel. Och då bor vi i en kommun som inte är speciellt fattig, snarare tvärt om. Fattar inte hur politiker tänker där.
16 st på en lärare + resurs.
Får se hur dom gör nästa år när mellanflickan ska upp till skolan. Det blir en klass på 26 st. Bor i en mindre kommun utanför Gbg. Är väldig nöjd med skolan.
De är två i mellan killens F-klass:D, i stora killens klass är de hela 8 stycken! Inte konstigt att skolan kanske ska läggas ner....:D
Dottern går i 2:an, och de är 16 barn i klassen.
I den skola vi vill sätta barnen går det 28 elever i varje klass. Jättebra skola men det saknas pengar tyvärr. :-/ Frågan är hur bra jobb lärarna kommer kunna göra med så stora klasser. Helt sjukt!
De är 21 st i 2-3:an, 2 lärare och en resurs.
Hen går i 2:an och de är 8 st. Har många lektioner klassvis.
Liten skola på landet.
Min dotter går i 1:an, de är 23 barn och 2 lärare. Det är en friskola i Stockholms kommun. De (populära) kommunala skolorna häromkring är överfyllda med 28 barn/klass. Medan det finns andra skolor som ingen väljer att ha sina barn i, där det är ungefär hälften så många. Känns galet.
När jag gick i skolan på 70-talet var det ca 24 barn/klass men alltid bara 1 lärare. Så det har väl inte blivit sämre egentligen.