• bambaloni

Gallsten... Före, under och efter operation?

Hej! 
    jag åkte in akut för gallstensbesvär, men då hade jag även en inflammerad bukspottkörtel så det blev akut operation samma dag jag åkte in. Så egentligen kan jag inte svara på frågor angårnde väntetid och sådär. Dock kan jag berätta att efteråt kommer du känna dig öm, riktigt öm. Jag hade svår smärta natten efter operationen, men fick väldigt bra smärtlindring på sjukhuset. Åkte hem två dagar efter operationen. Fick smärtlindring utskrivet som recept av läkaren, men behövde bara använda dem vid tre tillfällen, vilket var när jag skulle sova. :)
    Lycka till!  

• bambaloni
    Anonym (ont som satan!) skrev 2012-10-01 14:07:30 följande:
    Fick du titthålsop eller vanlig op??
    Trodde de skulle ta mig akut i torsdags/fredags när jag hade förändrade levervärden... Men då valde läkaren att skicka hem mig för han sa att om möjligt är det alltid bättre att operera när det inte är akut...  För att det är bättre när kroppen inte är under stress som vid ett anfalll... Dock så går det inte alltid att skjuta upp det... Men ja om det går är det tydligen bättre:-S
    Yes, fick titthålsop. ärren syns fortfarande, men dem bleknar tillslut. 
    Förstår att du nästan kan "hoppas" på att dem ska ta dig akut, eftersom den smärtan man har under ett anfall är helt GALEN! Men väntar du på operationstid nu? för det du isåfall skulle kunna göra är att ringa till sjukhuset och höta om dem har några avbokningar, så du kan "ta" deras operationstid istället? 

Jag kunde allt som inte var fet mat, Ingen lax, ingen köttfärs. pizza var inte att ens tala om heller! Fast pannkakor kunde jag äta. så unna dig pannkakor ikväll :P 
Svar på tråden Gallsten... Före, under och efter operation?