Gallsten... Före, under och efter operation?
Gjorde min operation nu i år i januari. Hade haft flera anfall till och från både när jag var gravid och inte. Mina anfall varade nästan precis tre timmar varje gång och spelar ju ingen roll vad man gör inget hjälper. I december 2011 fick jag så ont så jag fick åka in till akuten men då fick jag åka hem igen men skulle få komma på ett ultraljud där dom skulle se hur det såg ut. Blev kallad några veckor senare och de hittade stenar och skulle få remiss till operation. Men sen började jag få flera anfall per dag och fick söka akut då ögonen började bli gula och började även kissa mycket gulare än normalt. Då behöll dom mig och skulle då en akut operation men kom några viktigare operationer emellan men efter 12 timmar var det min tur. Gjorde operationen och vaknade och kände mig riktigt bra åt mat och skulle få åka hem dagen efter. Men efter några timmar började jag kräkas och må jätte dåligt då hade jag fått bukspotts inflammation. Hade visst någon sten väldigt nära där så hade väl gott tokigt under operationen. Jag blev riktigt dålig och kommer inte ihåg så mycket från första tiden och läkarna visste väl inte heller riktigt hur det skulle gå. Började återhämta mig lite ungefär en vecka efter operation men det tog tid kunde inte ens ta mig upp ur sängen och inte sova ordentligt på nätterna. Så 2 1/2 vecka på sjukhus med sjukskrivning 2 1/2 månad fick inte lyfta något tungt. Det här är verkligen det värsta jag varit med om men läkarna sa att det inte var så vanligt att det blev så här illa. Gjorde titthålsoperation som läkte fint kan ha lite ont i det största ärret ibland och ibland kan jag känna precis som ett anfall men inte alls så ont som innan.
Fick rådet att ta det lugnt med alkohol en bra stund efteråt.
Nu blev det väldigt långt och skulle kunna berätta så mycket mer men som sagt så här brukar det inte gå. Planen var ju att jag skulle få åka hem dagen efter operation. Men försök tjata på om operation innan det får för långt att det börjar bli inflammerat