Inlägg från: Anonym (Livet lättare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Livet lättare)

Gallsten... Före, under och efter operation?

Jag opererade bort min för ett år sedan. Var 23 år.

Den sista veckan innan op. Åkte jag till akuten 3 ggr. Innan dess kanske små anfall och ibland in till akuten. Det var förjävligt det sista. Så det var sååå skönt att få bort den. Jag var lite nervös för narkosen men det gick bra :) jätteskumt verkligen. Kändes som att man hade sovit i 3 sekunder. Hahaha. Jag trodde att dom fortfarande opererade när jag vaknade upp. :) sjuk känsla.

Efter op. så kom kirurgen och berättade hur det hade gått. Blåsan var som ett stort päron fyllt med "harlortar" storleksmässigt och sen var det en sten som var som en PINGISBOLL?! Inte konstigt att jag var stamkund på akuten :) jag gick ner jättemycket i vikt innan op. då jag inte kunde äta något knappt. Den vikten har även stannat upp så det var skönt att något gott försdes med.

Idag kan jag få lite småkänningar, men det är ju vanligt :) det kan bli av nötter och ägg. Men det är ju bara hålla sig ifrån det.

• Anonym (Livet lättare)

Varför skulle det vara omöjligt att gå ner efter op.? Man får äta rätt och motionera. Jag gick ner ca 40kg innan och har kanske gått upp 5 av dom under ett år. Det går upp och ner 2kg. Men jag har inte ökat hiskeligt i vikt vilket andra verkar ha gjort? Är ni lata soffpotatisar som bara går upp i vikt eller vad gör ni?

• Anonym (Livet lättare)
    Anonym (ajajaj) skrev 2012-10-23 07:37:45 följande:
    Lycka till idag, TS!

Jag har fått remiss till kirurgen, men ju mer jag googlar känner jag att jag vill avvakta. Jag hade många anfall ett tag, men nu har jag inte haft minsta känning på flera veckor utan att ha undvikit någonting annat än ägg. Vi får se vad det blir av det här. 

Vad är det du läst på Google som gör att du vill avvakta?
Svar på tråden Gallsten... Före, under och efter operation?