• cii

Gallsten... Före, under och efter operation?

*följer* haft 2 stora och 2 små anfall denna veckan. Har fortfarande inte fått något bekräftat då jag samtidigt har problem med smärta i ena äggstocken..
    Väntar på nästa anfall :(
    Svullen som fan om magen, mår illa, saknar hungerkänsla och känner mig dåsig.
    Ena stora anfallet kom på fastande mage dessutom :(

• cii

Jag har haft dov värk på högersidan idag. Har inte känt något innan mer än vid anfallen.
    Annars har jag bara känt av vänster äggstock och livmodern. Har tid till gyn om två veckor så vidare jag inte får akut ont igen.
    Det jobbiga är att magen är som en spärrballong och illamåendet :(
    Jag klarade middagen idag utan att det drog igång fullt ut, det malde och sved, men höll sig så.

• cii

Skit med! Nu har jag haft ett krampanfall efter maten idag. Efteråt satte det sig under höger revben. Mådde illa och var yr.
    Nu har det gått 12 timmar och jag har fortfarande ont. Kan inte röra mig hastigt, gå eller hosta/skratta/djupa andetag. Och nästan 38 graders feber. Likförbannat ligger man kvar här i sängen. Vågar knappt erkänna att jag haft sjukt ont i ryggen/nacken och höger axel idag.

• cii

Ja jag vet! Har tagit mod till mig och ringt läkaren så jag har en tid klockan två idag. Vad gör dem med en? Jag har fortfarande ont under revbenet och mellangärdet. Är nog feberfri men fått knapra piller hela dagen så jag vet inte riktigt.

• cii

Ligger på kirurgavd nu och väntar på ultraljud och röntgen.

Svar på tråden Gallsten... Före, under och efter operation?