Anonym (ajajaj) skrev 2012-10-04 09:38:17 följande:
TS:
Vet du hur dåliga levervärdena var? Jag fick info om att de främst tittade på två olika värden som båda skulle ligga under 0,75. För mig låg de värdena på 5,16 och 6,7.
Jag fick mitt första anfall i somras och har hunnit ha 5 anfall på två månader. De två första gångerna fattade jag inte vad som var fel utan försökte helt enkelt bara överleva (inte kul när man har en liten bebis på bara någon månad).
Jag fick ut Spasmofen och det bet på de två följande anfallen, men det femte anfallet höll i sig över ett dygn. Jag var helt groggy av att ha så ont så länge. Jag åkte in akut när det gått nästan ett dygn, men de tog bara blodprover och väntade ut anfallet (kom in vid midnatt och fick träffa läkare klockan fyra.
Nu ska jag på ultraljudsundersökning och förhoppningsvis kan de se vad som är problemet.
Nej vet tyvärr inte vad de var... :-S Var halvt borta när de kom och sa att de skulle behålla mig över natten pga att mina levervärden var försämrade... Hade ju gjort andra prov på söndagen och måndagen och då var de ok.. men på torsdagen försämrade...
Jag har nu haft ett anfall i mars, ett i påskas, ett i maj, ett i vid midsommar, ett i början av augusti... Sen två torsdagen 21/9 (behandlade själv med Diklofenak), ett 23/9 (Diklofenak verkningslöst sjuktaxi natt på akuten spasmofem utskrivet och injecerat), ett 24/9 (med spasmofem injecerat), ett 27/9 (diklofenak verkningslöst spasmofem ambulans till sjukhus och natten inlagd) samt i söndags 30/9 (självmedicerat med Diklofenak som inte hjälpte så tog även spasmofem stolpiller)
Så 11 anfall på 7 månader om man slår ut det:-P Hahaha dock problematiskt när det varit 6 på två veckor :-S
Första gången jag åkte ambulans in (anfallet i augusti) så kom jag in kl 2 på natten... fick dryckes och mat förbud... spydde som en gris i flera timmar innan och fortsatte även att spy där på akuten... Var helt uttorkad och skakig... tillslut fick jag tag på en sjuksyster som gav mig eget rum så jag slapp ligga i korridoren samt dropp men då var klockan 13 på dagen... kl 14 fick jag träffa en läkare... och kl 16:30 blev jag tillsagd att jag var utskriven och skulle lämna rummet och sängen till nästa man... Jag satt i pyamas och fick vänta en halvtimma innan någon hann komma och hämta mig... Äääälskar svenska vården ibland... såååå effektiv.....*ironi*