• molly80

Skulle ni döda en geting om den satt på ett fönster?

Har fått in årets förmodligen sista geting här. Den surrar i fönstret och jag funderar på om man ska öppna fönstret och släppa ut den eller om jag ska ta fram flugsmällan och slå den. om getingar sitter på fönstret tycker jag det känns lite extra taskigt att slå dem, då vill de ju uppenbarligen ut, plus att det kanske är årets sista och då känns det ännu lite taskigare:). Slår ni getingar på fönstret?

• Svar på tråden Skulle ni döda en geting om den satt på ett fönster?
  • Philippa

Ja, jag slår ihjäl dom....

• molly80
    Philippa skrev 2012-10-01 13:59:59 följande:
    Ja, jag slår ihjäl dom....
    Även om det går att öppna fönstret?
  • Philippa

Ja.....utan att tveka....

• katalysator

Jag brukar öppna fönstret och vifta ut dem, det är mindre äckligt än mosade insekter som man måste ta rätt på.

• Apopan

Nej, det vågar jag inte med risk för att jag skulle misslyckas och då ha en arg geting att ha att göra med. Nej, lättare då att öppna fönstret eller helt enkelt ignorera den.

• molly80
    Philippa skrev 2012-10-01 14:02:47 följande:
    Ja.....utan att tveka....
    Blir ju så kletigt på fönsterrutan;)
  • hellokill3r
    Apopan skrev 2012-10-01 14:03:27 följande:
    Nej, det vågar jag inte med risk för att jag skulle misslyckas och då ha en arg geting att ha att göra med. Nej, lättare då att öppna fönstret eller helt enkelt ignorera den.

Samma här! Ibland stänger jag in dem i ett rum/ett glas och väntar på att sambon dödar/släpper ut dom.
  • Fiona M

jag dödar aldrig getingar oavsett var de sitter.
    med en tidning och ett glas eller bunke så kan man ju fånga in dem och släppa ut dem.

Svar på tråden Skulle ni döda en geting om den satt på ett fönster?