• molly80

Skulle ni döda en geting om den satt på ett fönster?

Har fått in årets förmodligen sista geting här. Den surrar i fönstret och jag funderar på om man ska öppna fönstret och släppa ut den eller om jag ska ta fram flugsmällan och slå den. om getingar sitter på fönstret tycker jag det känns lite extra taskigt att slå dem, då vill de ju uppenbarligen ut, plus att det kanske är årets sista och då känns det ännu lite taskigare:). Slår ni getingar på fönstret?

• Svar på tråden Skulle ni döda en geting om den satt på ett fönster?
  • Tramsa

Nej. Jag har aldrig dödat någon geting och begriper ärligt talat inte varför man skulle göra det. Bara att släppa ut ju.

• molly80
    Tramsa skrev 2012-10-01 14:11:32 följande:
    Nej. Jag har aldrig dödat någon geting och begriper ärligt talat inte varför man skulle göra det. Bara att släppa ut ju.
    Är du lika snäll mot alla kryp, t ex flugor och spindlar också:)?
  • min lilla familj

Skulle döda den, har en regel med det, dödar allt som kan döda min lilla älsklingmisse, hon är allergisk mot getingar så dödar dem samt huggormar.

• molly80
    min lilla familj skrev 2012-10-01 14:16:02 följande:
    Skulle döda den, har en regel med det, dödar allt som kan döda min lilla älsklingmisse, hon är allergisk mot getingar så dödar dem samt huggormar.
    Ormar är väl fridlysta?
  • min lilla familj
    molly80 skrev 2012-10-01 14:17:13 följande:
    Ormar är väl fridlysta?

Inte i min trädgård, här dyker det upp ett trettiotal ormar varje år, de är ett stort hot för oss.
  • molly80
    min lilla familj skrev 2012-10-01 14:19:15 följande:

Inte i min trädgård, här dyker det upp ett trettiotal ormar varje år, de är ett stort hot för oss.
    Oj vad många! Men reglerna säger att man i görligaste mån ska flytta på ormarna istället.
  • Inkontinental

Skulle du acceptera penicillin om mördarbakterier äter upp din arm?

Stick inte upp huvudet, det är lågt i tak härinne.
  • min lilla familj
    molly80 skrev 2012-10-01 14:20:24 följande:
    Oj vad många! Men reglerna säger att man i görligaste mån ska flytta på ormarna istället.

Kopparormar och snokar bär jag ut i skogen, skulle aldrig röra dem, men med så mycket barn och djur i trakten får man välja vilket liv att skydda. Dödar bara dem som är ett omedelbart hot, ligger de avskiljt på stenen och njuter är de inget hot mot oss. Vet att det är fel, och emot lagen, men det är delvis självförsvar.
  • Apopan
    hellokill3r skrev 2012-10-01 14:06:26 följande:

Samma här! Ibland stänger jag in dem i ett rum/ett glas och väntar på att sambon dödar/släpper ut dom.
    Har ingen getingskräck så, förutom när det kommer in en bålgeting. Vi har några st som brukar flyga in i huset på jakt efter vanliga getingar (verkar det som, då de håller till där de andra getingarna har en tendens att bo). Är nämligen rädd att jag eller sonen skall vara allergisk då min mamma är det. Så är de så stora. Riktiga monster.. Lyckades ta kort på en förra veckan:

Svar på tråden Skulle ni döda en geting om den satt på ett fönster?