• Strandhem

I väntan på IVF...

Ska på första mötet nu i oktober inför IVF . Nervöst men spännande. Samtidigt så rädd för att det ska visa sig att det inte går. Innan har jag ju kunna tänkt och tröstat mig med att det finns ju alltid IVF....

• Svar på tråden I väntan på IVF...
  • PiOmiO

Hej Alla !
    vårt första besök på IVF kliniken var i januari i år, och nu den kommande veckan börjar jag med spray...vill inte skrämma er, men väntetider är det...Vi har ju litet speciellt fall också eftersom min man måste "operera" ut spermier då de inte kommer ut normala vägen, vilket innebar att vi fick vänta ytterligare efter vårt intromöte i augusti. Håller tummarna att ni snart får eran kallelse! Väntan är dryg...!
    Om ni vill följa mig som snart börjar spraya så finns jag på www.piomio.blogg.se
    Svarar på frågor på bloggen om ni undrar något.!
    Kram till er

piomio.blogg.se/ --> Life is not fair; get used to it.
  • isadora81

Hej hej!

Jag står också och väntar på IVF. Vi fick vår remiss sänd till Huddinge den 18 september och sedan har jag ringt och hävdat vårdgaranti. Så nu väntar jag på att Huddinge ska bedöma min remiss och skicka den vidare till CvL i Uppsala. Jag hoppas att jag hinner få en tid där innan jul, men i värsta fall i januari i alla fall. Och det känns också OK. 

• Mia7601

Hur funkar det med vårdgaranti? Blir man remitterad någon annanstans eller ska man få komma till där man är nu? Tack på förhand!

• isadora81
    Mia7601 skrev 2012-10-15 11:07:56 följande:
    Hur funkar det med vårdgaranti? Blir man remitterad någon annanstans eller ska man få komma till där man är nu? Tack på förhand!
    Man ringer vårdgarantikansliet och de ser till att man får komma någonstans i Sverige inom tre månader. Var bor du?
  • Ramila

Hej hopp! 
    Här passar jag nog in. Finns det rum för en tillGlad

• Strandhem

Hej på er alla. Var på vårt planeringsmöte nu nere i Malmö i förra veckan. Börjar spraya i slutet av månaden för att nedregleras, tyvärr var där ont om tider för mitt äggplock så jag måste spraya i två extra veckor. Kommer bli jobbigt sägs det, svettningar och en massa andra klimakteriebesvär att vänta. Kanske mest synd om de som är mig nära Min man blev även rekommenderad att sluta snusa, vilket gör att han är på så sjukt dåligt humör. Suck. Men det känns härligt och spännande att det är på gång snart med IVF. Hoppas så på att det ska fungera.

• Mia7601
    Strandhem skrev 2012-10-15 23:05:44 följande:
    Hej på er alla. Var på vårt planeringsmöte nu nere i Malmö i förra veckan. Börjar spraya i slutet av månaden för att nedregleras, tyvärr var där ont om tider för mitt äggplock så jag måste spraya i två extra veckor. Kommer bli jobbigt sägs det, svettningar och en massa andra klimakteriebesvär att vänta. Kanske mest synd om de som är mig nära Min man blev även rekommenderad att sluta snusa, vilket gör att han är på så sjukt dåligt humör. Suck. Men det känns härligt och spännande att det är på gång snart med IVF. Hoppas så på att det ska fungera.

Så spännande!!! Hoppas du inte får alltför mycket biverkningar. Hoppas vi får följa dig hör när du börjar spraya så vi vet vad vi har framför oss Skrattande. Stort lycka till!

• isadora81

Nu är min remiss äntligen bedömd och jag har fått en tid för första besök hos CvL i Uppsala den 11 december. Så spännande!

• Mia7601
    isadora81 skrev 2012-10-18 10:53:00 följande:
    Nu är min remiss äntligen bedömd och jag har fått en tid för första besök hos CvL i Uppsala den 11 december. Så spännande!

Vad spännande Isadora81, hoppas ni kommer till fort så ni slipper denna jobbiga väntan. Lycka till!
  • Mia7601
    lykke11 skrev 2012-10-09 21:55:38 följande:
    Hoppar också in här. Min sambo och jag står i kö till ivf i Malmö (RMC). Dock är det 5 månaders väntetid och vi har bara varit med ett par veckor. Jag hoppas verkligen att ivf kommer funka för oss.

Hej! Har ni varit på första läkarbesöket ännu eller är det det ni väntar på? Vi har varit på första och nu väntar vi på ett nytt besök för möte av planering av behandlingen. Vi hade 2 månaders väntetid till första besöket och nu har vi 5 månader suck....
Svar på tråden I väntan på IVF...