I väntan på IVF...
Ska på första mötet nu i oktober inför IVF . Nervöst men spännande. Samtidigt så rädd för att det ska visa sig att det inte går. Innan har jag ju kunna tänkt och tröstat mig med att det finns ju alltid IVF....
Ska på första mötet nu i oktober inför IVF . Nervöst men spännande. Samtidigt så rädd för att det ska visa sig att det inte går. Innan har jag ju kunna tänkt och tröstat mig med att det finns ju alltid IVF....
har nu börjat spraya med synarela och ska göra det fram till blödning kommer därefter blir det ägglossningsstimulerande sprutor, dubbel dos!!! doktorn ringde häromdagen och sa att mina äggstocksvärden var dåliga
vilket gör att de måste dubbla dosen. tänk om de inte får ut några ägg. är så nervös.
blir rädd även för att jag ska bli överstimulerad och äggsockarna ska vrida sig och förstöras, tänk vilken katastrof, då "dör" ju äggstocken, får nog säga åt mig själv att sluta tänka negativa tankar....
Hej tjejer!
Får man hänga med här?
Har startmötet på tisdagen 6/11, längtar så jag blir tokig!
kommer gå i Falun
Hej på er tjejer!
Nu gör vi en liten uppdatering hur vi alla ligger till i köer, behandlingar etc. tycker jag.
Jag börjar! Har sprayat med Synarela i snart 8 dagar och ska in till RMC på extra kontroll på torsdag. Planerat äggplock i vecka 48.
PS, FridaF, hur gick det på mötet?
hej alla,
jag vet inte riktigt om jag platsar här, men tänkte skriva en rad iaf. Vi ska kanske få göra IVF nästa år. läkaren har inte skickat någon remiss ännu. han vill att vi ska försöka året ut. Jag har behandlats med pergotime i 8 månader. Jag fick ett jättetidigt MF i maj, sedan har inget hänt.
ni som har börjat behandlats, hur lång tid tog det från att ni eller läkaren kontaktade IVF-kliniken fick ni påbörja behandling?
har ni försökt att få barn länge innan ni påbörjade IVF?