• Thinkerbell

Föräldraledig i Göteborg?

Hej!

Mitt andra barn är nu ca 5 månader och jag börjar bli sugen på att bli lite social under föräldraledigheten efter den första bubblan
    Jag har ett barn som är 4 år också, så dagarna går fort med dagishämtningar osv, men vore kul att hitta på saker ibland och lära känna andra i liknande situation.

Bor i östra Göteborg (Björkekärr) med min sambo kan tilläggas.

Hör gärna av dig om du också vill utöka din bekantskapskrets och känner dig lite isolerad under hemmaperioden. Kolla in min profil för lite mer info om mig!

Hoppas vi hörs (och kanske ses  

• Svar på tråden Föräldraledig i Göteborg?
  • Tessan S

Jag bor i Lunden och väntar mitt tredje barn om ett par veckor. Har en 4-åring och en 2-åring sen tidigare.

Letar hus i Sävedalen så vi håller oss på samma sida stan som er iallafall .

♥ E 30/5 2008 ♥ M 1/4 2010 ♥ Liten BF 26/10 2012 ♥
  • Thinkerbell

Å, spännande att det snart är dags! Har ju precis gått igenom det stadiet som du snart ska in i igen...både jobbigt och roligt, men mest roligt, mycket lättare än förra gången  
    Lunden är mysigt, bodde där för längesen, och Sävedalen känns som ett bra ställe att bo på, synd att det är fler som tycker det

• Ijah84

Jag bor också i Östra Göteborg. Har två barn. Min minsta är 3,5 månader och min äldsta är två år.

Håller med om att dagarna går fort med dagishämtningar och allt, nästan för fort ibland.

• Tessan S
    Thinkerbell skrev 2012-10-03 11:39:58 följande:
    Å, spännande att det snart är dags! Har ju precis gått igenom det stadiet som du snart ska in i igen...både jobbigt och roligt, men mest roligt, mycket lättare än förra gången  

Lunden är mysigt, bodde där för längesen, och Sävedalen känns som ett bra ställe att bo på, synd att det är fler som tycker det

Eller hur . Vi har ingen brådska dock. De "stora" barnen trivs med att dela rum och liten kan gott sova i vårt rum i 9-10 månader.
    Ijah84 skrev 2012-10-03 11:44:07 följande:
    Jag bor också i Östra Göteborg. Har två barn. Min minsta är 3,5 månader och min äldsta är två år.

Håller med om att dagarna går fort med dagishämtningar och allt, nästan för fort ibland.

Minns att dagarna gick fort med två så jag vågar knappt tänka på hur det blir nu.
  • Ijah84

Helt missat att du Tessan skrivit att du väntar barn nummer tre. Spännande! Verkar som att du tycker två år mellan barnen är bra! :)

Just nu tycker jag det är rätt tufft att de är såpass nära varandra i ålder men tänker att de kommer kunna ha väldigt roligt med varandra när de blir lite större. Hur har det varit för dina barn?

• Tessan S

Vi hade bara 1år och 10 månader mellan ettan och tvåan och det var riktigt tufft första halvåret. Den här gången sa vi att vi skulle ha minst 2,5 år mellan och det är ungefär vad det bli.

Nu pratar lillkillen rätt bra, kan ta på sig hyfsat själv och är på gång att sluta med blöjor och nattnapp så det känns som att förutsättningarna är rätt ok .

Har flera bekanta som har tre barn och de verkar rätt överens om att tvåan är en större chock än trean, så jag hoppas att det stämmer *s*.

Är hemma nu sista veckorna så jag passar på att vila nu för sen blir det nog inte så mycket lugn och ro .

• Bradbury

Hej!
    Jag bor i Majorna och är hemma med mitt andra barn på 7 månader.
    Storebror på snart 2 år går på dagis mån-fre 9-14.

• Bradbury

Hej!
    Jag bor i Majorna och är hemma med mitt andra barn på 7 månader.
    Storebror på snart 2 år går på dagis mån-fre 9-14.

• Thinkerbell

å är själv fd majornabo, längtar ofta tillbaka, så mysigt där! verkar vara standard att ha ca 2 år mellan barnen...vi valde dock att vänta, storebror var drygt 3,5 år och det känns bra. hade en jobbig tid på många sätt med första barnet, men allt har gått mkt bättre nu! går ni på kooperativ eftersom han går på dagis varje dag?

• Bradbury

Ja, vi fick lite tätare mellan dem än vi hade tänkt. Vi hade svårt att få till Harry och tänkte att det skulle ta sin tid med tvåan också. Men han kom på stört, så det är bara ett år och fyra månader mellan dem. 
    Nej, vi går på kommunal förskola men jag läser en kvällskurs på halvfart på psykologen samtidigt som jag är föräldraledig och då har man rätt till något utökad vistelse.  

Svar på tråden Föräldraledig i Göteborg?