• Thinkerbell

Föräldraledig i Göteborg?

Hej!

Mitt andra barn är nu ca 5 månader och jag börjar bli sugen på att bli lite social under föräldraledigheten efter den första bubblan
    Jag har ett barn som är 4 år också, så dagarna går fort med dagishämtningar osv, men vore kul att hitta på saker ibland och lära känna andra i liknande situation.

Bor i östra Göteborg (Björkekärr) med min sambo kan tilläggas.

Hör gärna av dig om du också vill utöka din bekantskapskrets och känner dig lite isolerad under hemmaperioden. Kolla in min profil för lite mer info om mig!

Hoppas vi hörs (och kanske ses  

• Svar på tråden Föräldraledig i Göteborg?
  • Tessan S

Ljah84: missade din fråga . Det var som sagt tufft första halvåret men nu är de bästa vänner och leker jättefint tillsammans. Så länge storasyster bestämmer .

♥ E 30/5 2008 ♥ M 1/4 2010 ♥ Liten BF 26/10 2012 ♥
  • Thinkerbell

kul att några har skrivit! vet inte riktigt hur man ska kommunicera med flera på det här sättet...inte så van
    sitter med bebis i knät nu så  knappar långsamt med ena handen...
    Bradbury: oj måste va tufft med ett år mellan! och du pluggar dessutom, imponerande. jag har inte kunnat vara hemifrån en kväll sen april pga amningen, men håller på att träna lite me gröt osv nu. tycker dock att det är bekvämare med amning, då slipper man fixa och lägga tid på matning.

vi går på ett kooperativ i munkebäck och möjlighet att vara flexibla med tider, så den stora går mån-tors, till 14 el 15, funkar bra. 

Du Tessan, vilken fin tårta på din bild, hemmagjord? bli mer o mer besatt av bakning, det är min lilla oas, helst bakar jag nåt med choklad  

• Tessan S

Äääälskar att baka . Tårtan på bilden är Elwiras 3-års tårta. Hon var "lite" besatt av Hello Kitty just då

• Thinkerbell

Alla småtjejer verkar ha en hello kittyfas...konstigt det där! Vi kanske ska starta en bakcirkel, turas om att baka goda saker åt varandra, frossa i kokböcker och dela med oss av bra recept

Är ju faktiskt bibliotekarie men har mycket lite tid för att läsa vanliga böcker just nu, kokböcker känns som en lagom nivå 

• Bradbury

Amning är ju superbekvämt. Inte (så särskilt iaf) kladdigt, alltid redo. Men man blir så hemskt låst. Med storebror funkade inte amningen och det är en enorm skillnad. Han var inte alls så mammig som lillfisen är, jag och sambon turades om. Hittills har jag tagit ALLA nätter, samsover och ammar på nätterna. Vill helst komma ifrån det dock, han använder mig som napp mer eller mindre. Inte så kul.
    Han äter rätt bra med vanlig mat också, gillar gröt, yoghurt, banan, rotfrukter etc så vi får väl försöka öka allt mer. Och så tror jag vi får göra någon slags avvänjningsplan på nattamningen

Kul med bibliotekarie, vilket härligt jobb!
    Själv är jag sjuksköterska utan fast tjänst. Hann precis bli färdigutbildad innan ettan kom och sedan dess har jag varit hemma.
    Gillar också att baka men har svårt att hinna med det. Annars läser jag jättemycket och har en hel del TV-serier att följa. Älskar att laga mat också
    Är inte så mycket för att träna och sånt tyvärr, men borde ta mig i kragen. Skulle verkligen behöva det :)

• Thinkerbell

Halloj!

Känner igen mig mycket när det gäller amningen! FUnkade inte sist heller, fick infektion och bölder och läskiga sår i lång tid efter, så nu när det funkat känns det så bekvämt och enkelt. Men det blir ju också så att jag får ta nätterna och man inte kan få avlastning på samma sätt. Även jag agerar napp, speciellt då han vägrar ta vanlig napp också...Han är ju inte riktigt 6 månader än men vi har börjat lite med några skedar gröt, lite ersättning osv, hn är dock inte överförtjust, Hoppas det går framåt snart. Vill gärna fortsätta amma kvällar och mornar på ett sätt, så lätt att söva/söva om då.

Det där med utebliven träning fast man behöver känns tyvärr också igen...så svårt att komma igång och så lite tid!
    Gjorde ett försök att börja jogga i två veckor, sen blev jag sjuk och sen fastnade jag med bebis i knät varje kväll och kunde inte komma ut. Kul att du också gillar böcker förresten! Förstår dock inte hur man ska hitta tid och energi nuförtiden. HUr går det med era två små? Hade du också två killar?
    Hoppas helgen varit bra, vi gjorde vårt första restaurangbesök som fyra i familjen och jag fick flera timmar själv i stan, så en bra helg här

• Tessan S

Bakcirkel låter som en fantastisk ide

Hade problem med amningen när jag fick dottern, tog nästan en månad innan det funkade. Skulle inte orka kämpa lika länge nu när man redan har barn för det var ett himla jobb med pumpning och koppmatning. Det var ju inte mjölken som saknades utan hon som inte riktigt fattade hur man skulle göra.

När sonen kom funkade amningen direkt, fick använda amningsnapp vissa amningar för att inte slita ut mig men i övrigt inga problem, så jag hoppas det blir samma nu.

Thinkerbell: Härligt med lite egentid!

Var hemma själv med dottern i helgen då maken åkte till landet med lillkillen. Mysigt med lite ensamtid med henne nu innan bebis kommer. I dag har jag sonen hemma sjuk så det blir massa soffmys

• Thinkerbell

Nu var det ett tag sen nån skrev, undrar om du är trebarnsmamma nu Tessan??? Isåfall har du nog fullt upp för tillfället gissar jag

Här rullar det på i höstrusket, men gillar inte tidsomställningen, bebisen vaknar ändå samma som innan. Börjar också bli lite bekymrad över att han vaknar så ofta på kväll och natt och måste amma för att somna om, han vill dessutom inte ha napp, förstår inte hur man ska kunna sluta amma och ändå få honom att somna om..nån som har nåt tips?

• Tessan S

Tyvärr inte :-P. Har fått mina andra på BF+3 och nu är det BF+4. Väntar otåligt minst sagt.
    Gjorde hinnsvepning i går (än så länge utan resultat) och är lovad igångsättning på fredag om inget hänt innan dess.
    Så till helgen borde jag vara trebarnsmamma .

Thinkerbell: Jobbigt att han inte tar napp. Jag har tyvärr inga råd att ge om det. Vet att en kompis till mig hade samma problem och jag tror att hon stod ut tills dottern började med välling och hon kunde ersätta nattmatningarna med det.

Hur är det med alla andra?

• Thinkerbell

Å spännande, ser fram emot en rapport när läget är lite lugnare, lycka till med allt nu!
    DU som snart är trebarnsmor, måste fråga, var det självklart för er att ni ville ha ett till, eller hur tänkte ni?
    Håller på att bli snurrig av mina tankar nu sedan nr två föddes. har alltid varit säker på att jag vill ha max två barn...och första barnet var mkt krävande och visste inte om jag ville en gång till, men den här gången har varit så mycket lättare och roligare,  en mkt lugnare bebis och nu tänker jag, ska jag aldrig vara med om det här igen? Samtidigt har jag svårt att tänka mig tillvaron med tre barn, känns så många, vet ju knappt hur det är med två än, ändå kan jag inte lsuta fundera. Praktiskt hittar jag mkt som är lättare med två, men så kommer ändå tanken, men tänk om vi skulle få en till ändå. Lite beror nog på att det vore kul att se om det kunde bli en tjej, annars finns ju ingen chans, om jag inte kan tänka mig tre, men vill ju inte skaffa barn pga det, är ju ett stort beslut som påverkar mycket. Nä, oj vad mycket det blev, lite trött svamlande, får nog gå och lägga mig. Men pendlar mellan att tänka, varför inte, samtidigt som jag undrar hur det funkar praktiskt och också ser fram emot mer tid flr mig själv när banren blir lite större. Svårt!
    Godnatt  

Svar på tråden Föräldraledig i Göteborg?