karamellflickan skrev 2012-10-03 21:10:26 följande:
Har du testat amningste för att få igång mjölkproduktionen riktigt? Det finns dels att köpa på hälsokost men man kan även blanda örterna själv. Tyvärr har jag inte receptet på om man blandar själv men det går säkert att googla på det. Den egenblandade fungerade riktigt enormt bra på min syster, men tyvärr inte för mig.
Mot smärtan vid amning kan jag tipsa om amningsnapp som andra redan tipsat dig om. Plus att du går till hälsokostarn och köper SPC-flakes (specialprocessad havre) och äter det. Jag gick tips om det av amningsrådgivningen efter att jag hade testat precis allt annat mer konventionellt som de brukar komma med. Dessutom kan lecitin, även det från hälsokosten, hjälpa. Även det tipset fick jag från amningshjälpen.
Under de sex månader jag ammade fick jag aldrig mjölken att räcka till så jag fick komplettera med ersättning vilket var en stor sorg för mig. Men när jag ser det hela i backspegeln tycker jag att det är synd att jag inte slutade kämpa med den obefintliga amningen långt tidigare. Nu gick jag och hade ångest i sex månader, sex månader var den minimigräns jag hade satt för mig själv på amningen. När de sex månaderna hade gått bokstavligen dansade jag in på BB med min hyrpump för att lämna tillbaka den
Ja dom där havregrynen har jag hört om. Jag åt vanlig havre och tyckte att det hjälpte jättebra :D