• Majan

Märkeskläder för bebisar!

Hej!
    Någon mer än jag som tycker det är roligt med exklusiva bebiskläder? har fyndat Burberry Baby på NKrean! Lite onödigt, jag vet, men lite flärd är ju alltid kul!
    Kram!

• Svar på tråden Märkeskläder för bebisar!
  • Åsa

Varför köper ni skor till bebisen? Eller är det för bebisar som börjar gå? Vi fick några i present; jag tackade ju men tyckte inom mig att det var rätt meningslöst för en liten bebis. Liksom minisockar med halkskydd för övrigt. (Och fickor på bebisplagg, men där har de ju i alla fall nytta av plagget )

• vadskajaghetadå

haha själv stod jag utan stöd i 5½ månaden....gick i 7:e...
    kanske många fler är lika mig?

• michells mamma

Alla tycker väl olika, så länge man har råd så... Michell har alltid haft skor när vi går ut.. tycker att det ser så "tomt" ut i strumpor...

• jummie

hmmm det där med att det skulle vara bättre kvalite i märkeskläder är inte riktigt sant...jobbat med kläder i 10 år o snubblat över fabriker där H&M:s kläder sytts upp på samma ställe som märkeskläderna så....nästan samma mönster o tyg oxå..

men vem orkar bry sig om ekonomin tillåter, vilket det kommer att göra för mig, så är det ganska tufft med märkeskläder till de små liven...de bryr sig inte för fem öre utan det är väl vi vuxna som tävlar antar jag...

• dofsan

Jag tycker oxå att det är roligt med märkeskläder..........
    i närheten här, finns en second hand butik med bara märkes kläder till barn,de är som nya och kostar max en tredje del av priset.........och där är jag stamkund.
    Min stora flicka är oxå märkes bög ,hon får en del, och sparar själv till en del.

• Milda

Tycker det känns lite onödigt. Man gör ju det enbart för sin egen skull isf. För mig är sådant inte så viktigt.......vilket märke det är på kläderna. Tycker det är viktigare att det är fint och det finns massa fina lite billigare barnkläder. Vill inte heller att mina barn ska växa upp och bli märkesfixerade.......

• dofsan

Milda...........det är lättare sagt än gjort ,gissa om de blir påverkade i skolan.........men visst jag själv är ju oxå skuld till en del**erkänner**

• Milda

dofsan: absolut men man måste ju inte spä på det hemmifrån från början. Har pratat med två mammor som gjorde det misstaget och deras söner (som idag är vuxna) köper bara märkeskläder och skulle aldrig få för sig att gå in på H&M eller något liknande.....

• SC o EP

Tycker också det är roligt med märkeskläder men vet ju tusan om det är bättre kvalié faktiskt! Köpte tex en body på Guppi av märket DADA (om jag inte minns fel) och efter bara några gånger så gick det hål i den!

Köpte också en body och en pijamas av märket Laban för 199:- resp 245:- och det var INTE värt pengarna!!! De töjer ut sig nåt så fruktansvärt och behåller inte formen!

Märket Mexx däremot tycker jag verkar bättre och även HM och Lindex har bra kläder.

• Peppa

Får jag välja så köper jag hellre en söt MEXX eller DIESEL tröja än något från H&M.
    Men det är mest för att deras kläder är så mkt snyggare, inte så "puttinuttigt". Men visst har vi köpt kläder från "billigare" butiker samt fått lite begagnat, men de ska mest fungera som hemma och reservkläder.

Vår son får gärna bli märkesmedveten.. men inte märkesfixerad.

• dofsan

Vi handlar inte bara märkes kläder handlar mycket på HM oxå men ibland tycker jag det är kul med märkes kläder, spec om jag kan fynda på någon rea........
    Ha en super dag alla

• Majan

Självklart så blandar man ju billigare och dyrare kläder! HM har otroligt söta kläder!

• mymlis

Är själv nog lite märkesfixerad, men bara då ekonomin tillåter. För mej duger H&M lika bra. Men min bror är extremt märkesfixerad, han köper sällan kläder, men då han gör det är något som kostar mer än annat och han kommer ju nog att komma bärande med märkeskläder åt sitt systerbarn! Vet också att vårt lill* barn kommer att han skor/tossor tidigt, för min man tycker det ser konstigt ut att barnet ska sitta i vagnen i bara strumpor, idortts tokig som ha är så kommer det nog att bli en del små tossor... Nå, lite fåfärng får man vara, men någon gräns får det lov att finnas!

• Cammo

Sannispannisen
    Ja det gör vi, vi köper dom kläder vi vill till våra barn... Inte allt dock, handlar också på H&M å sånt.. Jo jag tycker det e rätt viktigt med bra kvalitet på barnens kläder.

• Cammo

Å förresten pratade jag inte bara om min 7 månaders pojke utan oxå om min flicka som är 5....

• Helena 82

Någon som vet vart man kan hitta Baby Gap i Sthlm????

• Jessica med Ebba

Jag tycker att man blir lurad om man köper märkeskläder. Verkligen lurad. Vad betalar man för? En logo? För kvalitén är ialla fall inte bättre! HM:s kläder är verkligen superbra, har hållit till mina två flickor, tvätt efter tvätt, och de ser ut som nya, fast jag har använt kläderna till båda två. Så varför skulle jag lägga på flera hundra extra?? Jag kan göra mycket annat roligt för de pengarna, det kan jag lova!

• Skakis

Märkeskläder är superkul Har köpt en del Dolce & Gabbana kläder till bebisen. Dom är bara så söta! *ler* Fast det är ju klart, det blir mer H&M och Lindex än NK

• SaraLotta

När både Mexx och Esprit är billigare än Polarn o Pyret så tycker jag åtminstone att det är roligt med lite andra kläder. Och dålig kvalitet finns det överallt.

Svar på tråden Märkeskläder för bebisar!