• Standbyme

Känslor efter utlösning?

Tack för att du tog upp detta ämne. Altså vet inte var jag ska börja. Detta är en av mina djupaste hemligheter och ett problem som har plågat och jagat mig i 22 år. Jag behöver prata med någon om detta. Känner en sådan fruktansvärd skam inombords.

• Standbyme

Hej. Ja alltid. Mår fruktansvärt dåligt länge efter detta. Skam ångest tomhet ångerkänslor. Jag känner mig smutsig och ångrar allt.

• Standbyme

jag får nog hitta en psykolog / terapeut och prata om detta eller så kommer jag leva i evig ensamhet. drar mig för förhållanden pga detta.

• Standbyme

kvinnor är duktiga på att prata om känslor. jag skäms för att prata om detta men behöver det verkligen.

• Standbyme

Det är själva utlösningen i sig. Minns inget övergrepp i min barndom men det hände kanske. Tack för svaret. Äntligen någon att prata med.

• Standbyme

Något gick snett i barndomen någonstans. Hoppas bara jag får uppleva kärlek en gång till innan jag dör

• Standbyme

ska jag vända mig till en psykiatriker som är speciellt inriktad på sexuella problem ?

• Standbyme

Ja det stämmer. Ja på alla 3 frågor. Fast det var bara en månads tid vi var tillsammans, eller två.

• Standbyme

dessa känslor kommer direkt som ett slag i ansiktet efter att man har fått orgasm och utlösning:

oren
    smutsig
    fel
    svikit sig själv
    utsatt för något fel och obehagligt
    känns inte som mig
    ångrar att jag gjorde det
  • Standbyme
    Kråkungen skrev 2020-03-07 23:22:29 följande:
    Med tanke på de problem du beskriver skulle jag snarare säga att en psykolog är bättre än en psykiater; en psykiater är först och främst läkare, och sysslar vanligtvis inte i samma utsträckning med psykoterapi (vilket helt klart är det du behöver; dina problem beror knappast på nån form av kemisk obalans, som kan medicineras bort). Det bästa vore ju om du kan hitta en sexolog med psykologutbildning i grunden. För JA. Du behöver hjälp - ingen tvekan om saken. Ingen ska behöva må på det här viset pga nåt så skönt, bra och naturligt som sex! 

Sen ett litet tips för att det ska bli lättare att veta vad du svarar på: citera det inlägg du svarar på - då blir det lättare att följa ditt resonemang och dina svar :)
    Tack. ditt svar är till stor hjälp. ska försöka se framåt nu.
  • Standbyme
    Anonym (Loo) skrev 2020-03-08 08:13:06 följande:
    Ja, jag hoppas verkligen att det blir bättre för dig! Lycka till<3
    Tack.
  • Standbyme

Om det hade fixat mitt problem så hade jag ställt den i två rader. Hade det varit kul så hade det blivit ännu lättare.

• Standbyme
    Kråkungen skrev 2021-08-15 18:52:18 följande:
    Vilken tur då att ts troligtvis inte skrev sitt inlägg för att roa dig Flört
    Standbyme skrev 2021-08-13 17:27:55 följande:

Om det hade fixat mitt problem så hade jag ställt den i två rader. Hade det varit kul så hade det blivit ännu lättare.

Tror att Familjeflickan syftade på trådstarten snarare än på nåt du hade skrivit (vilket iofs inte gör hennes inlägg bättre). Oavsett vilket - hur har det gått för dig? Har du fått hjälp, eller är du kvar i samma sits som du var för 1,5 år sen? Hoppas verkligen att du fått hjälp, och att det funkar bättre nu  Hjärta
    Kvar i samma sits. Tack för att du frågade.
  • Standbyme
    Kråkungen skrev 2021-09-10 21:31:39 följande:
    Åh... Rynkar på näsan Men har du försökt hitta hjälp? Du kan ju liksom inte ha det så här... Hjärta
    Ja. Det är sant som du säger.
Svar på tråden Känslor efter utlösning?