• MickyMeat

    Känslor efter utlösning?

    Ok, nu skall vi se om jag kan förklara mig. Är på skrivhumör idag...:)

    Jag skulle vilja höra med er killar eller tjejer med kunskap om era män ifall sinnesstämningen just efter utlösning ändras till en viss grad av...ja kalla det ånger eller skamsenhet i brist på bättre ord. Missförstå inte, när jag har knullat min fru och sprutat i henne så är det en fantastisk känsla för oss båda och det är absolut inte så att jag ångrar något eller så...

    Men... T.ex. när vi är mitt uppe i sexandet och hon t.ex. suger min kuk och jag är sprickfärdig, så kan jag känna att jag t.ex. skulle vilja spruta henne i ansiktet (ja kanske porrskadad) eller att hon svalde satsen. Men just i samma stund som det går för mig så brukar jag ändra mig och det känns bättre ifall hon "bara" tar satsen i munnen eller att jag sprutar i henne eller på ryggen. Konstigt eller hur...

    Hursomhelst, jag inbillar mig att det handlar om någon slags föreställning om att ansiktssprut eller sväljande innebär en förnedring av henne, vilket är det sista jag vill, så jag ångrar mig i sista sekunden. Å andra sidan har vi en öppen dialog och jag skulle säkert kunna få spruta i ansiktet på henne om jag ville.

    Ja, 10-tusenkronorsfrågan är alltså, finns det fler än jag som har den här känslan av ånger eller skamsenhet just efter utlösning? Isåfall, har ni någon analys av detta? En egen djupanalys av det hela är att man som man vid sexuell upphetsning kommer närmare det primala (djuriska) beteendet och när utlösningen avslutar akten så faller man tillbaka i det civiliserade jaget och skäms för sitt ociviliserade jag. Typ. :)

  • Svar på tråden Känslor efter utlösning?
  • Anonym (hmm)

    Det du har precis beskrivit tror jag är ganska vanligt. Min sambo skulle oxå vilja göra det du beskriver. Vi har pratat om det och jag acceptera inte att vi kommer att göra så som han vill. det har han förståt och gått med på. Han har träffat tjejer/kvinnor innan som han har fått till att göra detta på. Jag tror mycket det handlar om en dröm som nog varenda kille har att få göra det på en kvinna! så tycker inte att du ska känna som du gör. Jag tycker att du ska fråga din Fru om hon vill gå med på något av det du drömmer om att få göra. Lycka till{#emotions_dlg.flower}

  • Anonym (Lisa)

    Min man mådde dåligt efter att vi hade haft hårt sex, i början av vårat förhållande. Han blev nedstämd och sa till mig att det känns fel för honom att "behandla" mig på det sättet.

    Hans ord var, "du är för fin för att göra något så smutsigt med. Det finns ingen kärlek i att göra så."

    Jag kände inte likadant men förstod honom.  Vi har inte haft den typen av hårdsex sedan dess och jag saknar det inte. Inte det minsta faktiskt.

    Tyckte det var fint av honom.

  • MickyMeat
    Anonym (hmm) skrev 2012-10-03 15:03:08 följande:
    Det du har precis beskrivit tror jag är ganska vanligt. Min sambo skulle oxå vilja göra det du beskriver. Vi har pratat om det och jag acceptera inte att vi kommer att göra så som han vill. det har han förståt och gått med på. Han har träffat tjejer/kvinnor innan som han har fått till att göra detta på. Jag tror mycket det handlar om en dröm som nog varenda kille har att få göra det på en kvinna! så tycker inte att du ska känna som du gör. Jag tycker att du ska fråga din Fru om hon vill gå med på något av det du drömmer om att få göra. Lycka till{#emotions_dlg.flower}
    Tack, skönt att man är normal då. :)

    Problemet är dock inte att jag inte får göra det ena eller det andra, utan snarare min egen föreställning om förnedring eller vad det nu skall kallas.

    Men jag förstår vad du menar. :)
  • MickyMeat
    Anonym (Lisa) skrev 2012-10-03 15:11:09 följande:
    Min man mådde dåligt efter att vi hade haft hårt sex, i början av vårat förhållande. Han blev nedstämd och sa till mig att det känns fel för honom att "behandla" mig på det sättet.

    Hans ord var, "du är för fin för att göra något så smutsigt med. Det finns ingen kärlek i att göra så."

    Jag kände inte likadant men förstod honom.  Vi har inte haft den typen av hårdsex sedan dess och jag saknar det inte. Inte det minsta faktiskt.

    Tyckte det var fint av honom.
    Tack! Tror att jag förstår lite vad han menar. Får jag fråga vad hård sex innebär i detta fallet?
  • Anonym (Även kvinnor)

    Fast det gäller kanske inte bara män...

    Jag har haft känslor av ånger och lite nedstämdhet precis efter sex. Men då handlade det om sex med en partner som jag inte längre hade känslor för och just avsaknaden av "fina känslor" som kärlek gjorde att jag blev nedstämd. Inte för att jag förnedrade honom genom att förföra honom, utan mer att det blev så tydligt att det bara var kåthet det handlade om. Jag var sugen och han fanns i närheten, typ. Sa iofs inget till partnern.. Vet inte hur han uppfattade det hela.

  • Anonym (...)
    Anonym (Lisa) skrev 2012-10-03 15:11:09 följande:
    Min man mådde dåligt efter att vi hade haft hårt sex, i början av vårat förhållande. Han blev nedstämd och sa till mig att det känns fel för honom att "behandla" mig på det sättet.

    Hans ord var, "du är för fin för att göra något så smutsigt med. Det finns ingen kärlek i att göra så."

    Jag kände inte likadant men förstod honom.  Vi har inte haft den typen av hårdsex sedan dess och jag saknar det inte. Inte det minsta faktiskt.

    Tyckte det var fint av honom.

    Min har lite samma problem, han var innan mig fortjust i lite hardare sex och jag ocksa men han har jattesvart for det med mig for att jag pa nagot satt verkar vara lite 'helgonforklarad' pga hur mycket han alskar mig sa han vill bara vara supersnall och ha karleksfullt myssex.. Sa 99% av gangerna blir det karleksfullt men ibland sa sager jag till att nu far han vara lite mer hardhant och det gar ganska bra, men bara om vi kramas jattemycket efterat Cool
  • Anonym (Lisa)
    MickyMeat skrev 2012-10-03 15:16:07 följande:
    Tack! Tror att jag förstår lite vad han menar. Får jag fråga vad hård sex innebär i detta fallet?
    Han var hårdhänt. Gjorde, som du också säger, porrskadade grejer.

    Jag tycker att det är sunt av dig att tänka och känna som du gör. Hoppas du inte mår dåligt över det?
  • MickyMeat
    Anonym (Lisa) skrev 2012-10-03 15:29:04 följande:
    Han var hårdhänt. Gjorde, som du också säger, porrskadade grejer.

    Jag tycker att det är sunt av dig att tänka och känna som du gör. Hoppas du inte mår dåligt över det?
    Tack!

    Nejdå, jag mår inte alls dåligt. Tvärtom, jag och min fru har ett fantastiskt sexliv, och nyckeln till det är att vi alltid pratat mycket om det. Vad som varit bra och mindre bra, vad vi kan tänka oss att prova och inte.

    Men det är spännande att höra om andra med liknande erfarenheter.
  • Standbyme

    Tack för att du tog upp detta ämne. Altså vet inte var jag ska börja. Detta är en av mina djupaste hemligheter och ett problem som har plågat och jagat mig i 22 år. Jag behöver prata med någon om detta. Känner en sådan fruktansvärd skam inombords.

  • Anonym (Man i kalasbyxor)

    Känner du skam alltid när du sprutat? Även när du runkat?

    Var också s¨jävla sugen på att spruta i ansiktet under många år. Provade en gång för ca 20år sedan, det var inget märkvärdigt för mej. Efter det känner jag inget behov alls av att göra det igen.

    Som ung blev jag rätt trött efter ett sprut. Nu känner jag mej bara lugn och harmonisk.

Svar på tråden Känslor efter utlösning?