Inlägg från: Kråkungen |Visa alla inlägg
  • Kråkungen

Känslor efter utlösning?

Standbyme skrev 2020-03-07 17:14:00 följande:

ska jag vända mig till en psykiatriker som är speciellt inriktad på sexuella problem ?

Med tanke på de problem du beskriver skulle jag snarare säga att en psykolog är bättre än en psykiater; en psykiater är först och främst läkare, och sysslar vanligtvis inte i samma utsträckning med psykoterapi (vilket helt klart är det du behöver; dina problem beror knappast på nån form av kemisk obalans, som kan medicineras bort). Det bästa vore ju om du kan hitta en sexolog med psykologutbildning i grunden. För JA. Du behöver hjälp - ingen tvekan om saken. Ingen ska behöva må på det här viset pga nåt så skönt, bra och naturligt som sex! 

Sen ett litet tips för att det ska bli lättare att veta vad du svarar på: citera det inlägg du svarar på - då blir det lättare att följa ditt resonemang och dina svar :)
  • Kråkungen
    Standbyme skrev 2020-03-07 23:33:51 följande:
    Tack. ditt svar är till stor hjälp. ska försöka se framåt nu.
    Lycka till - verkligen!! 
  • Kråkungen
    Familjeflickan skrev 2020-03-09 21:19:40 följande:

Lång och tråkig text. Hade kunnat ställt den frågan på 2 rader.

Vilken tur då att ts troligtvis inte skrev sitt inlägg för att roa dig Flört
    Standbyme skrev 2021-08-13 17:27:55 följande:

Om det hade fixat mitt problem så hade jag ställt den i två rader. Hade det varit kul så hade det blivit ännu lättare.

Tror att Familjeflickan syftade på trådstarten snarare än på nåt du hade skrivit (vilket iofs inte gör hennes inlägg bättre). Oavsett vilket - hur har det gått för dig? Har du fått hjälp, eller är du kvar i samma sits som du var för 1,5 år sen? Hoppas verkligen att du fått hjälp, och att det funkar bättre nu  Hjärta
  • Kråkungen
    Standbyme skrev 2021-09-10 14:48:53 följande:
    Kvar i samma sits. Tack för att du frågade.
    Åh... Rynkar på näsan Men har du försökt hitta hjälp? Du kan ju liksom inte ha det så här... Hjärta
  • Kråkungen
    Anonym (Eftermys) skrev 2021-09-11 08:32:29 följande:

Hur sugna är ni män på eftermys efter utlösning?

Min tjej vill gärna kramas, ligga nära och mysa efter sex. För min del är det de sista jag känner för. Jag får nästan klaustrofobiska känslor ibland med våra svettiga kroppar trycka mot varandra och både på ett fysiskt och kanske även lite mentalt vill jag vara ifred några minuter.

Är det ett normalt djuriskt beteende?

Jag börjar direkt efter utlösning också tänka på praktiska saker, typ på jobb, vad vi ska äta till middag osv. Medan min tjej vi mysa, säga kärleksfulla ord m.m. Sånt kan jag också göra men inte direkt efter sex.

Jag tror att detta är väldigt vanligt - att män är klara när de är klara, och kvinnor vill ligga och eftermysa (vilket bra ord!). Själv är jag precis tvärtemot; jag är kvinna, men upplever exakt det du beskriver: när väl sexet är slut så vill jag antingen sova eller klä på mig och göra annat. Det lite tragikomiska i situationen är att min primäris också är precis tvärtom (för att vara man då) - han vill jättegärna ligga och eftermysa... medan jag bara blir sjukt rastlös haha. 
Svar på tråden Känslor efter utlösning?