• MickyMeat

Känslor efter utlösning?

Ok, nu skall vi se om jag kan förklara mig. Är på skrivhumör idag...:)

Jag skulle vilja höra med er killar eller tjejer med kunskap om era män ifall sinnesstämningen just efter utlösning ändras till en viss grad av...ja kalla det ånger eller skamsenhet i brist på bättre ord. Missförstå inte, när jag har knullat min fru och sprutat i henne så är det en fantastisk känsla för oss båda och det är absolut inte så att jag ångrar något eller så...

Men... T.ex. när vi är mitt uppe i sexandet och hon t.ex. suger min kuk och jag är sprickfärdig, så kan jag känna att jag t.ex. skulle vilja spruta henne i ansiktet (ja kanske porrskadad) eller att hon svalde satsen. Men just i samma stund som det går för mig så brukar jag ändra mig och det känns bättre ifall hon "bara" tar satsen i munnen eller att jag sprutar i henne eller på ryggen. Konstigt eller hur...

Hursomhelst, jag inbillar mig att det handlar om någon slags föreställning om att ansiktssprut eller sväljande innebär en förnedring av henne, vilket är det sista jag vill, så jag ångrar mig i sista sekunden. Å andra sidan har vi en öppen dialog och jag skulle säkert kunna få spruta i ansiktet på henne om jag ville.

Ja, 10-tusenkronorsfrågan är alltså, finns det fler än jag som har den här känslan av ånger eller skamsenhet just efter utlösning? Isåfall, har ni någon analys av detta? En egen djupanalys av det hela är att man som man vid sexuell upphetsning kommer närmare det primala (djuriska) beteendet och när utlösningen avslutar akten så faller man tillbaka i det civiliserade jaget och skäms för sitt ociviliserade jag. Typ. :)

• Svar på tråden Känslor efter utlösning?
  • Standbyme

Det är själva utlösningen i sig. Minns inget övergrepp i min barndom men det hände kanske. Tack för svaret. Äntligen någon att prata med.

• Anonym (Ska vara så)

När mannen fått utlösning har han gjort sitt för att befrukta ett ägg i kvinnan. Efter utlösning skall helt naturligt lusten för sex försvinna och kuken slaknar. Sen dröjer det några timmar innan lusten återkommer. För mig 60+ dröjer det nåt dygn innan jag kan bli kåt igen. 

• Anonym (sexy)

En tjej jag hade en längre relation med berättade att hon gillade att titta på mina grimaser när jag komm speciellt i missionären, Det kändes lite konstigt efter de första gångerna man sprutat i henne och hon låg och små skrattade.
    Men jag lät henne skratta många gånger åt mina grimaser..... ;)

• Anonym (Pinglan)

Det där att spruta i ansiktet är väl någon porrskada eftersom det ofta avslutas så i porrvärlden. Det kanske är visuellt intressant blandat med känslan att förnedra. Men det har inte så mycket känsla av gemenskap som annars finns i sexandet. Killen förstår att han kliver ur den samhörighet som funnits tillsammans under akten och det skapar säkert negativa feelings för honom.

• Anonym (Snusen)

Känner igen skamen. Nästan så man känner att man gjort något förbjudet för att man haft sex. Håller i sig till dagen därpå, då picken fortfarande känns lite överkörd.

• Anonym (Flickvän)

Oj jag tycker inte ansiktssprut är förnedrande för tjejen alls. Jag gillar det :) men avskyr förnedring, tex bli kallad slyna och sånt. Som tur är så tycker inte min pojkvän heller att sperma på ngt sätt är förnedrande och inte mina safter heller.

Däremot bad jag honom hålla fast mig när vi hade sex en gång medan jag försökte ta mig loss och det tyckte han blev obehagligt. Jag tror ju att jag hade lyckats så för mig var det bara på kul, typ playfight men han tyckte det kändes lite rape-igt.

• Standbyme

Något gick snett i barndomen någonstans. Hoppas bara jag får uppleva kärlek en gång till innan jag dör

• Standbyme

ska jag vända mig till en psykiatriker som är speciellt inriktad på sexuella problem ?

Svar på tråden Känslor efter utlösning?