• MickyMeat

Känslor efter utlösning?

Ok, nu skall vi se om jag kan förklara mig. Är på skrivhumör idag...:)

Jag skulle vilja höra med er killar eller tjejer med kunskap om era män ifall sinnesstämningen just efter utlösning ändras till en viss grad av...ja kalla det ånger eller skamsenhet i brist på bättre ord. Missförstå inte, när jag har knullat min fru och sprutat i henne så är det en fantastisk känsla för oss båda och det är absolut inte så att jag ångrar något eller så...

Men... T.ex. när vi är mitt uppe i sexandet och hon t.ex. suger min kuk och jag är sprickfärdig, så kan jag känna att jag t.ex. skulle vilja spruta henne i ansiktet (ja kanske porrskadad) eller att hon svalde satsen. Men just i samma stund som det går för mig så brukar jag ändra mig och det känns bättre ifall hon "bara" tar satsen i munnen eller att jag sprutar i henne eller på ryggen. Konstigt eller hur...

Hursomhelst, jag inbillar mig att det handlar om någon slags föreställning om att ansiktssprut eller sväljande innebär en förnedring av henne, vilket är det sista jag vill, så jag ångrar mig i sista sekunden. Å andra sidan har vi en öppen dialog och jag skulle säkert kunna få spruta i ansiktet på henne om jag ville.

Ja, 10-tusenkronorsfrågan är alltså, finns det fler än jag som har den här känslan av ånger eller skamsenhet just efter utlösning? Isåfall, har ni någon analys av detta? En egen djupanalys av det hela är att man som man vid sexuell upphetsning kommer närmare det primala (djuriska) beteendet och när utlösningen avslutar akten så faller man tillbaka i det civiliserade jaget och skäms för sitt ociviliserade jag. Typ. :)

• Svar på tråden Känslor efter utlösning?
  • hjbrodin

Kan bara prata för mig själv men jag känner igen dig lite. Jag tror att när man håller på med sexet är man så sjukt kåt och tänker på alla möjliga och omöjliga porriga grejer som att spruta i ansiktet, analsex (åt båda håll) och massor av andra grejer. Men när utlösningen kommer så går (för mig) kåtheten direkt ner på ett minimum. Har man då gjort någon av de där porriga sakerna, som man kanske vet att hon bara går med på för min skull, så kan ju en liten skamsenhet komma krypande. 

För mig kan det ibland tom vara så att om hon inte kommit när jag kommer så är jag så asexuell direkt efter att jag knappt ens vill slicka henne till orgasm. Jag gör det ofta ändå vi tycker att när vi har sex ska båda få komma, men ibland lite motvilligt nästan. 

• Standbyme

Hej. Ja alltid. Mår fruktansvärt dåligt länge efter detta. Skam ångest tomhet ångerkänslor. Jag känner mig smutsig och ångrar allt.

• Anders 386

Känner igen mig. Det som är superhäftigt och njutningsfullt kan kännas äckligt och avtändande efter utlösningen. Det har oftast hänt under egna övningar när jag testat det ena eller andra.

Min kåthet rinner av efter utlösningen, jag skulle inte njuta av att slicka henne efteråt. Det verkar funka annorlunda på kvinnor, många kan ju komma flera gånger på kort tid. Och min partner verkar njuta av samlaget även efter att jag slickat henne till orgasm.

Men vi har anpassat oss - jag ger henne alltid en orgasm innan själva samlaget.

• Anonym (Remorse...)
    MickyMeat skrev 2012-10-03 14:57:33 följande:

Ok, nu skall vi se om jag kan förklara mig. Är på skrivhumör idag...:)

Jag skulle vilja höra med er killar eller tjejer med kunskap om era män ifall sinnesstämningen just efter utlösning ändras till en viss grad av...ja kalla det ånger eller skamsenhet i brist på bättre ord. Missförstå inte, när jag har knullat min fru och sprutat i henne så är det en fantastisk känsla för oss båda och det är absolut inte så att jag ångrar något eller så...

Men... T.ex. när vi är mitt uppe i sexandet och hon t.ex. suger min kuk och jag är sprickfärdig, så kan jag känna att jag t.ex. skulle vilja spruta henne i ansiktet (ja kanske porrskadad) eller att hon svalde satsen. Men just i samma stund som det går för mig så brukar jag ändra mig och det känns bättre ifall hon "bara" tar satsen i munnen eller att jag sprutar i henne eller på ryggen. Konstigt eller hur...

Hursomhelst, jag inbillar mig att det handlar om någon slags föreställning om att ansiktssprut eller sväljande innebär en förnedring av henne, vilket är det sista jag vill, så jag ångrar mig i sista sekunden. Å andra sidan har vi en öppen dialog och jag skulle säkert kunna få spruta i ansiktet på henne om jag ville.

Ja, 10-tusenkronorsfrågan är alltså, finns det fler än jag som har den här känslan av ånger eller skamsenhet just efter utlösning? Isåfall, har ni någon analys av detta? En egen djupanalys av det hela är att man som man vid sexuell upphetsning kommer närmare det primala (djuriska) beteendet och när utlösningen avslutar akten så faller man tillbaka i det civiliserade jaget och skäms för sitt ociviliserade jag. Typ. :)

Jag känner alltid ångest efter att ha fått utlösning.
  • Anonym (Kvinna)

Finns mycket saker jag skulle kunna göra när jag är vrålkåt, men när man kommit så försvinner lusten och jag blir trött. Även om jag skulle titta på porr eller något så blir det ointressant när jag inte är kåt, kan hända att jag skäms också.

• Domesticgoddess
    Anonym (...) skrev 2012-10-03 15:28:00 följande:

Min har lite samma problem, han var innan mig fortjust i lite hardare sex och jag ocksa men han har jattesvart for det med mig for att jag pa nagot satt verkar vara lite 'helgonforklarad' pga hur mycket han alskar mig sa han vill bara vara supersnall och ha karleksfullt myssex.. Sa 99% av gangerna blir det karleksfullt men ibland sa sager jag till att nu far han vara lite mer hardhant och det gar ganska bra, men bara om vi kramas jattemycket efterat

Misstänker att det där inte är helt ovanligt. Jag (kvinna) gillar mer-än-vanilj sex och min erfarenhet är att män ofta tycker det är kanon till en början / i teorin men att så snart relationen djupnar blir de mer tvehågsna till att "besudla" en.

Det gamla hora/Madonna komplexet helt enkelt.. När man ser till antalet trådar här (för att inte tala om annonser på bc) skrivna av män som beklagar att deras fruar inte "matchar deras nivå av kinky'het" känns det ibland som att det är stört omöjligt att finna en man som vill att hans partner ska vara både hora och Madonna i en och samma person...
  • Standbyme

jag får nog hitta en psykolog / terapeut och prata om detta eller så kommer jag leva i evig ensamhet. drar mig för förhållanden pga detta.

• Standbyme

kvinnor är duktiga på att prata om känslor. jag skäms för att prata om detta men behöver det verkligen.

• Anonym (Loo)
    Standbyme skrev 2016-10-25 15:40:18 följande:

Hej. Ja alltid. Mår fruktansvärt dåligt länge efter detta. Skam ångest tomhet ångerkänslor. Jag känner mig smutsig och ångrar allt.

Är det p.g. a fantasier/tankar du hat innan det går för dig? Eller är det mer "utlösning=skamkänslor/ångest", oavsett vilka tankar du haft innan?

Om du mår så här fruktansvärt dåligt över det här så tycker jag verkligen att du borde boka tid och prata med någon.

En vän till mig kände lite som du beskriver; kände sig smutsig, ångest, kände nästan avsky mot sig själv. I HANS fall(menar inte att det skulle gälla för dig!) berodde det på övergrepp i barndomen.

Men vad än anledningen är till att du känner så här så borde du prata med någon om det eftersom att du verkligen verkar plågas av det...

Lycka till! <3
  • Anonym (6)

Primater och övriga djur sprutar inte sin partner i ansiktet. Det är en väldigt onaturligt handling eftersom spermans funktion är att befrukta ett ägg.

Om du själv känner att det känns fel, att det är nervärderande av din partner, så följ den röten och ha den j åtanke även vid upphetsning. Sluta kolla porr där man förnedrar varandra och titta istället på porr som känns ok.

Svar på tråden Känslor efter utlösning?