Inlägg från: Anonym (jag00) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jag00)

Snabb hjälp!!! Timlön lärarvikarie?? Någon?

Hej på er,

någon här som kan hjälpa mig med ungefärlig timlön som lärarvikarie? Det finns ingenstans att hitta på de venliga lönestatistiksidorna. Jag har nu pratat med kontaktpersonen och hon ville att jag skulle ange ett anspråk.

Vad påverkar lönen?

Jag läser mitt sista år till samhällsvetare på universitetet. Och har jobbat med barn och ungdomar tidigare, dock ej rent pedagogiskt. 

• Svar på tråden Snabb hjälp!!! Timlön lärarvikarie?? Någon?
  • Anonym (jag00)

Har inte kollat men det är en kommunal verksamhet....har även ett annat alternativ som är privat däremot...men betalar de lägsta möjliga eller vad värderas där?

• Anonym (jag00)

Anonym: Tack, det kommer att vara att hoppa in vid behov, strödagar i början. Jag hoppas på att få några fasta dagar i veckan däremot. Jo, ena skolan har elever som går i lågstadiet och den andra har dem som går i mellanstadiet.

Ja, det är verkligen skamligt detta med lönerna, jag önskar också att de vore mkt mkt högre för utbildade lärare! Har en svägerska + hennes man som båda är lärare...jo.... Så det håller jag med om..

Nej, jag vet inte vad jag ska föreslå henne, jag är 33 år och har 3 års högskola...hon sa att samhällsvetenskapliga ämnen kan jag till exempel medverka på, speciellt.... Men om jag säger 120 kr/tim, är det för högt?

Svar på tråden Snabb hjälp!!! Timlön lärarvikarie?? Någon?