Snabb hjälp!!! Timlön lärarvikarie?? Någon?
Tyvärr kan jag inte ge dig en exakt summa, olika mellan kommuner också skulle jag tro. Vad handlar det om för vik, är det bara timmar eller är det dagar, veckor? är det mer än timmar tycker jag att du ska förhandla lite om lönen. Säg att du riskerar att förlora andra jobb om du tar detta och att du ändå inte kommer stanna om lönen inte är okej. Jag vet av lång erfarenhet att en vikarie som får in foten och gör ett BRA jobb sällan är utan sysselsättning i den här branchen. Ibland kan man som lärare sen många år nästan bli förbannad över hur mycket "obehöriga vikarier" tjänar. Det är inte ovanligt att skillnaden mellan en outbildad vikarie och en som arbetat i över 20 år som utbildad lärare är mindre än ett par tusenlappar i månadslön! Med detta vill jag Inte säga att jag inte önskar dig lycka till, är väl bara något förbittrad på den uteblivan lärarstrejken som äntligen skulle ha höjt våra löner till den nivå de borde ligga på...
Hoppas du får ett riktigt bra vik - och Välkommen tilll det mest fantastiska yrke man kan ha (bortsett från just lönen).