4-åring kissar i sängen, mamma frustrerad, vad göra?!
Min 4-åring, som periodvis varit helt torr, kissar i sängen VARJE natt. VARJE morgon kanske jag ska säga, precis innan han går upp. Han har typ 5 meter till toaletten, toalettdörren står öppen och vi har nattlampor på hela natten också. Ändå kissar han i sängen, kanske vid halv 7-7 på morgonen.
Jag har försökt med nattblöjor igen men han blir så himla röd i rumpan. Alltså han får EXTREMA eksem, hela rumpan och snoppen blir jätteröda och ömma. Idag hade han till och med visat den ömma snoppen för dagispersonalen vilket var lite pinsamt, då jag hade blöja på honom igår natt för att slippa byta lakan idag...
Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag ORKAR inte längre. Jag har frågat min son snällt, vi har pratat om varför han gör det och han säger att han är vaken men att han är för trött för att gå upp (vet inte hur sant det är men det är vad han säger). Jag har blivit småirriterad på honom så han VET att det är en "dum" sak att göra men det händer igen, varje morgon. Han har madrassskydd som ju skyddar madrassen, men jag måste fortfarande tvätta lakan, påslakan samt täcket som blir genomvåta (det är inte ett par droppar vi pratar om utan en FULL blåsa), samt att hans pyjamas är helt igenomvåt, både byxor och tröja.
Snälla hjälp mig med strategier hur vi ska ta oss igenom detta utan att jag gör min son ledsen och utan att jag får nog och blir arg. Jag vill verkligen inte bli arg men jag är på gränsen. Hjälp!