• Åsa

Varför är frisörer alltid så kritiska och kan inte hålla tyst om vad de tycker?

Polly74 skrev 2012-10-04 19:19:47 följande:
    Har märkt samma som TS.... Förmodligen är det så att frissorna helt saknar säljutbildning och tror att de ska kunna kritisera sina kunder till att köpa mer tjänster eller produkter genom att göra ner dem. En BRA säljare pekar på det som är positivt och lyfter istället, rekommenderar produkter och frisyrer som lyfter fram det bästa hos kunden istället. Där har ni skillnaden mellan salonger som går bra och såna som vacklar på ruinens brant varenda gång momsen ska in ;)

...och ja, jag jobbar som säljare. Varenda dag.

Nja, jag tycker mest de rekommenderar märket de säljer. När jag pallrar mig iväg till frisören (eller fotvård eller hudvård fast det var ett bra tag sedan) vill jag känna att jag får den tjänst jag betalar för, inte känna mig pressad att köpa produkter, som om jag ställt upp på någon gratisstyling. De får gärna nämna att de tycker att deras märke är bra men snacket går alltför ofta över gränsen till dammsugarförsäljningsstuk. 
Svar på tråden Varför är frisörer alltid så kritiska och kan inte hålla tyst om vad de tycker?