• Anonym
    Äldre 4 Oct 11:56
    1383 visningar
    3 svar
    3
    1383

    Hud efter viktnedgång

    Jag har hittills gått ned ca 7 kg och mitt mål är att gå ner ca 15 kg till.. Nu börjar jag bli orolig för att jag kommer få massa överflödig hud när jag väl gått ner mina kilon. Har märkt redan nu hur jag har blivit "tom" och huden blivit lös och slapp.

    Finns det något jag kan göra för att undvika att jag får överflödig  och hängig hud?
    Jag äter mat, inga soppor eller något liknande, men äter mindre kolhydrater och försöker räkna kalorier. Tränar försöker jag också göra men har varit sjuk en längre tid nu och inte kunnat träna. Men då blir det gruppträning och vattengympa. Har en förhoppning om att jag skall våga mig in på gymmet i framtiden men det lär dröja..

    Sedan undrar jag hur jag ska träna för att få bort så mycket fett från rumpan som möjligt? Har alltid haft stor rumpa och vill nu bli av med den när jag ändå går ned i vikt.

    =)

  • Svar på tråden Hud efter viktnedgång
  • Äldre 4 Oct 22:39
    #1

    Ha tålamod och fortsätt att träna då kommer den lösa huden att bli bättre.

    Fett kring rumpan kommer också att försvinna med tålamod, varierad träning och ett mindre energiintag än vad du behöver. 


  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 5 Oct 21:38
    #2

    Okej det låter ju bra.
    Idag upptäckte jag dock att jag bara tappat 0,1kg på en vecka.. Förra veckan gick jag ner 1,1kg.. har ätit precis likadant båda veckorna så funderar på varför det blev så här. Eller kan det vara så att jag ätit för lite?

  • Äldre 10 Oct 20:26
    #3

    Det är nog snarare så att vikten inte är det bästa mätredskapet. Det beror på hur mycket vätska du har i kroppen.

    Använd ett måttband istället för att se om du uppnår resultat


Svar på tråden Hud efter viktnedgång