Inlägg från: Mrs Teller |Visa alla inlägg
  • Mrs Teller

Ni som tycker man ska byta träningskläder varje dag, lös detta åt mig!

Almis11 skrev 2012-10-04 20:42:12 följande:
    Långt ifrån, jag vädrar mina kläder efter varje användning och byter när dom börjar lukta. 
    (uppenbarligen har jag ju råd med det med till skillnad från dig..)

Dock förstår jag fortfarande inte VARFÖR jag skulle tvätta dom efter varje användning.
    Så gör om, gör rätt. 
    Men du, träningskläder vädrar man inte. Jag tränar också och svettas. Skulle inte vilja ha dom kläderna på mig igen. 

Tydligen har du ju inte råd, eftersom du startar tråden.  
  • Mrs Teller
    Almis11 skrev 2012-10-04 20:51:17 följande:
    .
    Men jag undrade över VARFÖR människor tvättar sina träningskläder så mycket, luktar folk verkligen så illa? 
    Tycker du själv att dina träningskläder luktar gott?
  • Mrs Teller
    Almis11 skrev 2012-10-04 21:05:32 följande:
    Hur menar du?

Luktar din t-shirt efter ett pass?
    Jag vet att vissa inte känner sina egna dofter men jag gör det men har även folk runt mig som luktar på mina kläder. Kan inte i min vildaste fantasi se hur man får en nytvättad tröja att lukta efter ett pass. 
    Hahaha, du har folk som luktar på dina kläder?

Denna tråd blir ju bara bättre. Skrattande

• Mrs Teller
    Almis11 skrev 2012-10-04 21:13:15 följande:
    Ja men jag använder ju inte samma kläder dagen efter, utan samma under dagen! 
    Det var ju det jag frågade.. eftersom i de andra trådarna sa folk att dom tvättar sina kläder efter 1 pass.. för mig som har 2-3 pass om dagen.. undrar jag hur det är tänkt, ska jag tvätta mellan passen? :D 
    Du tvättar enligt uppgift en gång i veckan. Så här handlar det väl knappast om att byta kläder varje dag?
  • Mrs Teller
    Almis11 skrev 2012-10-04 21:13:15 följande:
    Ja men jag använder ju inte samma kläder dagen efter, utan samma under dagen! 
    Det var ju det jag frågade.. eftersom i de andra trådarna sa folk att dom tvättar sina kläder efter 1 pass.. för mig som har 2-3 pass om dagen.. undrar jag hur det är tänkt, ska jag tvätta mellan passen? :D 
    Så du tar dessutom på dig svettiga kläder? Eller du har dom på dig hela dagen? 
  • Mrs Teller
    Almis11 skrev 2012-10-04 21:21:18 följande:
    Morgonpasset är slut 06.00.
    18.00 är det samma tights som åker på, brukar dom vara svettiga? Nix =)
    Sportbh och tröja bytas ut :) 
    Så vad handlar din Ts om då? Ett par tights? 
    Almis11 skrev 2012-10-04 20:34:44 följande:
    Ja, mycket riktigt har jag läst tvätttråden. 
    Såg att otroligt många tyckte man skulle tvätta sina träningskläder efter 1 ggr användning.
    Så ni som tycker det, hur vill ni att jag ska få det att funka?

Jag tränar 2 gånger om dagen. Samt PW varje dag.
    Jag jobbar till 17.00 varje dag och efter det är det middag plus träning.
    Har inte tvättmaskin i lägenheten pga platsbrist.
    Tvättider i tvättstugan är 17-21, jag kommer hem från träning runt 20.00 tidigast.

Jag tränar alltid i löptights, sportbh, t-shirt/linne samt hoodtröja/träningsjacka.
     Under PW är det underställ, tights, sportbh, hoodtröja/träningsjacka

Jag tvättar ca 1 gång vecka, ofta söndagar.
    Så om jag skulle byta träningskläder efter 1 gångs använding skulle jag behöva 21 olika ställ.  

Sen undrar jag... varför har folk så jäkla fula träningskläder? 
    Får alltid höra att jag lägger på tok förmycket pengar på träningskläder..man ska ju "bara träna".

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-04 20:52
    Förtydligar:

Jag är alltså inte intresserad utav att ändra mina vanor men intresserad utav att höra varför ni anser att man bör tvätta sina kläder efter varje träningstillfälle och hur ni hade gjort om ni hade mitt schema, skulle ni skita i att träna då eftersom kläderna inte räcker? :P

• Mrs Teller
    Almis11 skrev 2012-10-04 21:21:18 följande:
    Morgonpasset är slut 06.00.
    18.00 är det samma tights som åker på, brukar dom vara svettiga? Nix =)
    Sportbh och tröja bytas ut :) 
    Om du nu byter både tröja och bh efter varje pass, vad är problemet?
  • Mrs Teller
    Almis11 skrev 2012-10-04 21:31:12 följande:
    Nix. Min TS handlade om att jag var nyfiken på dom som tvättar efter ett pass och hur man då ska göra om man tränar flera pass under dagen?

Sen hur jag gör, ja det var egentligen inte alls viktigt.  
    Handlar din tråd om folk som tvättar efter varje pass eller dom som byter kläder?

Du är väldigt osammanhängande i dina frågor.  
  • Mrs Teller
    Almis11 skrev 2012-10-04 21:34:33 följande:
    Du byter ju själv både tröja och bh efter varje pass. Så svara själv på din egen fråga. 
  • Mrs Teller
    Almis11 skrev 2012-10-04 21:36:49 följande:
    JAG JA.... men jag undrade ju varför andra gör så...vad är det du inte förstår liksom?:P
    Förmodligen av samma skäl som du. 

Vad är det du inte förstår? 
  • Mrs Teller
    Almis11 skrev 2012-10-04 21:50:00 följande:
    haha ja eller driver jag med dig? Hur var det nu egentligen? =)
    Tycker att du ska försöka bygga ett liv utanför din maniska träning. Tror att du behöver det. 
Svar på tråden Ni som tycker man ska byta träningskläder varje dag, lös detta åt mig!