• Almis11

Ni som tycker man ska byta träningskläder varje dag, lös detta åt mig!

Ja, mycket riktigt har jag läst tvätttråden. 
    Såg att otroligt många tyckte man skulle tvätta sina träningskläder efter 1 ggr användning.
    Så ni som tycker det, hur vill ni att jag ska få det att funka?

Jag tränar 2 gånger om dagen. Samt PW varje dag.
    Jag jobbar till 17.00 varje dag och efter det är det middag plus träning.
    Har inte tvättmaskin i lägenheten pga platsbrist.
    Tvättider i tvättstugan är 17-21, jag kommer hem från träning runt 20.00 tidigast.

Jag tränar alltid i löptights, sportbh, t-shirt/linne samt hoodtröja/träningsjacka.
     Under PW är det underställ, tights, sportbh, hoodtröja/träningsjacka. 

Jag tvättar ca 1 gång vecka, ofta söndagar.
    Så om jag skulle byta träningskläder efter 1 gångs använding skulle jag behöva 21 olika ställ.  

Sen undrar jag... varför har folk så jäkla fula träningskläder? 
    Får alltid höra att jag lägger på tok förmycket pengar på träningskläder..man ska ju "bara träna".

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-04 20:52
    Förtydligar:

Jag är alltså inte intresserad utav att ändra mina vanor men intresserad utav att höra varför ni anser att man bör tvätta sina kläder efter varje träningstillfälle och hur ni hade gjort om ni hade mitt schema, skulle ni skita i att träna då eftersom kläderna inte räcker? :P

• Svar på tråden Ni som tycker man ska byta träningskläder varje dag, lös detta åt mig!
  • Queenie70

Kul. Du har alltså snygga träningskläder men luktar skunk!? Coolt. Själv skulle jag ju hellre vara ful än stinkande.

• Hannah76

Men om du är nöjd och trivs - vad spelar det dig för roll hur andra väljer att göra?

• Almis11
    Queenie70 skrev 2012-10-04 20:37:17 följande:
    Kul. Du har alltså snygga träningskläder men luktar skunk!? Coolt. Själv skulle jag ju hellre vara ful än stinkande.
    Långt ifrån, jag vädrar mina kläder efter varje användning och byter när dom börjar lukta. 
    (uppenbarligen har jag ju råd med det med till skillnad från dig..)

Dock förstår jag fortfarande inte VARFÖR jag skulle tvätta dom efter varje användning.
    Så gör om, gör rätt. 
  • Almis11
    Hannah76 skrev 2012-10-04 20:39:07 följande:
    Men om du är nöjd och trivs - vad spelar det dig för roll hur andra väljer att göra?
    Kan du förklara för mig varför du skickar ett sånt svar? Jag menar..
    Familjeliv är väl ett forum, till för att ställas frågor, starta tråd och undra.. till o med över självklara grejer.

Så det kvittar ju om jag är nöjd och trivs, jag undrar fortfarande varför folk tycker att man ska tvätta sina träningskläder efter 1 gångs användning.  
  • Hannah76
    Almis11 skrev 2012-10-04 20:43:47 följande:
    Kan du förklara för mig varför du skickar ett sånt svar? Jag menar..
    Familjeliv är väl ett forum, till för att ställas frågor, starta tråd och undra.. till o med över självklara grejer.

Så det kvittar ju om jag är nöjd och trivs, jag undrar fortfarande varför folk tycker att man ska tvätta sina träningskläder efter 1 gångs användning.  
    Va?

Det jag menade att för dig fungerar det att inte tvätta sina kläder efter varje träning? Varför ska du då ändra på det, för att andra väljer att göra på annat sätt?

Jag tolkade inte din ts som att du ville veta varför andra tvättade  sina träningskläder efter varje träning.
  • Queenie70
    Almis11 skrev 2012-10-04 20:42:12 följande:
    Långt ifrån, jag vädrar mina kläder efter varje användning och byter när dom börjar lukta. 

Dock förstår jag fortfarande inte VARFÖR jag skulle tvätta dom efter varje användning.

Så gör om, gör rätt. 

Ohoo, sympatisk OCH hygienisk :)
  • Almis11
    Hannah76 skrev 2012-10-04 20:47:57 följande:
    Va?

Det jag menade att för dig fungerar det att inte tvätta sina kläder efter varje träning? Varför ska du då ändra på det, för att andra väljer att göra på annat sätt?

Jag tolkade inte din ts som att du ville veta varför andra tvättade  sina träningskläder efter varje träning.
    Jaha jag trodde det framgick. 

Allt jag gör ju på mitt sätt och det funkar, inget jag tänker ändra.
    Men jag undrade över VARFÖR människor tvättar sina träningskläder så mycket, luktar folk verkligen så illa? 
  • Mrs Teller
    Almis11 skrev 2012-10-04 20:42:12 följande:

Så gör om, gör rätt. 
    Men du, träningskläder vädrar man inte. Jag tränar också och svettas. Skulle inte vilja ha dom kläderna på mig igen. 

Tydligen har du ju inte råd, eftersom du startar tråden.  
  • Almis11
    Queenie70 skrev 2012-10-04 20:49:38 följande:

Ohoo, sympatisk OCH hygienisk :)
    Du bad om det =)
Svar på tråden Ni som tycker man ska byta träningskläder varje dag, lös detta åt mig!