• Almis11

Ni som tycker man ska byta träningskläder varje dag, lös detta åt mig!

Ja, mycket riktigt har jag läst tvätttråden. 
    Såg att otroligt många tyckte man skulle tvätta sina träningskläder efter 1 ggr användning.
    Så ni som tycker det, hur vill ni att jag ska få det att funka?

Jag tränar 2 gånger om dagen. Samt PW varje dag.
    Jag jobbar till 17.00 varje dag och efter det är det middag plus träning.
    Har inte tvättmaskin i lägenheten pga platsbrist.
    Tvättider i tvättstugan är 17-21, jag kommer hem från träning runt 20.00 tidigast.

Jag tränar alltid i löptights, sportbh, t-shirt/linne samt hoodtröja/träningsjacka.
     Under PW är det underställ, tights, sportbh, hoodtröja/träningsjacka. 

Jag tvättar ca 1 gång vecka, ofta söndagar.
    Så om jag skulle byta träningskläder efter 1 gångs använding skulle jag behöva 21 olika ställ.  

Sen undrar jag... varför har folk så jäkla fula träningskläder? 
    Får alltid höra att jag lägger på tok förmycket pengar på träningskläder..man ska ju "bara träna".

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-04 20:52
    Förtydligar:

Jag är alltså inte intresserad utav att ändra mina vanor men intresserad utav att höra varför ni anser att man bör tvätta sina kläder efter varje träningstillfälle och hur ni hade gjort om ni hade mitt schema, skulle ni skita i att träna då eftersom kläderna inte räcker? :P

• Svar på tråden Ni som tycker man ska byta träningskläder varje dag, lös detta åt mig!
  • mammis76

Svettiga blöta kläder dessutom , för torka lär dom ju inte hinna

• Almis11
    Mrs Teller skrev 2012-10-04 21:16:26 följande:
    Du tvättar enligt uppgift en gång i veckan. Så här handlar det väl knappast om att byta kläder varje dag?
    Jag använder enbart arbetskläder och träningskläder.
    Så jo efter 3 pass om dagen åker mina träningskläder i korgen och nya åker fram, ska jag lära dig hur det funkar? :D 
  • Almis11
    Mrs Teller skrev 2012-10-04 21:18:41 följande:
    Så du tar dessutom på dig svettiga kläder? Eller du har dom på dig hela dagen? 
    Morgonpasset är slut 06.00.
    18.00 är det samma tights som åker på, brukar dom vara svettiga? Nix =)
    Sportbh och tröja bytas ut :) 
  • Almis11
    mammis76 skrev 2012-10-04 21:19:19 följande:
    Svettiga blöta kläder dessutom , för torka lär dom ju inte hinna
    HUR ska dom inte hinna bli torra från 06.00 till 18.00 på kvällen? :S
  • mammis76

Har man 7 uppsättningar träningskläder så kan man köpa flera. !
    Din sambo kan väl tvätta i veckan ?

• Almis11
    mammis76 skrev 2012-10-04 21:18:22 följande:
    Min man luktar aldrig på mina kläder så logiskt nä !
    Jo eftersom dom ligger i ert hus/lägenhet så rent logiskt känner han lukten utav dom, så skulle dom lukta svett skulle han förmodligen säga till.
  • Almis11
    mammis76 skrev 2012-10-04 21:22:12 följande:
    Har man 7 uppsättningar träningskläder så kan man köpa flera. !
    Din sambo kan väl tvätta i veckan ?
    Ja absolut kan jag köpa fler. Men det handlar väl knappast om det? 
    Det handlade om, varför folk anser att man ska byta kläder efter 1 pass och hur det funkar i praktiken om man tränar flera pass om dagen.

Kan som sagt inte förstå att folk luktar så illa, svettas ihjäl eller inte använder deo/duschar.

Nej. 
  • mammis76

Finns många som inte talar om för nån att det luktar illa. Han kanske har vant sig vid doften !

• Almis11
    mammis76 skrev 2012-10-04 21:25:19 följande:
    Finns många som inte talar om för nån att det luktar illa. Han kanske har vant sig vid doften !
    Ja det är ju trist för din sambo om han har vant sig vid att du luktar illa =) 

Jag sa inte att det var så, jag drog ett logiskt exempel för att du skulle förstå att en normalt funtad människa förmodligen har vänner, familj, sambo runt sig som skulle vara ärliga och berätta om man luktar illa.

Om du luktar illa efter ett pass, så rekommenderar jag dig att söka läkare =) 
  • Mrs Teller
    Almis11 skrev 2012-10-04 21:21:18 följande:
    Morgonpasset är slut 06.00.
    18.00 är det samma tights som åker på, brukar dom vara svettiga? Nix =)
    Sportbh och tröja bytas ut :) 
    Så vad handlar din Ts om då? Ett par tights? 
    Almis11 skrev 2012-10-04 20:34:44 följande:
    Ja, mycket riktigt har jag läst tvätttråden. 
    Såg att otroligt många tyckte man skulle tvätta sina träningskläder efter 1 ggr användning.
    Så ni som tycker det, hur vill ni att jag ska få det att funka?

Jag tränar 2 gånger om dagen. Samt PW varje dag.
    Jag jobbar till 17.00 varje dag och efter det är det middag plus träning.
    Har inte tvättmaskin i lägenheten pga platsbrist.
    Tvättider i tvättstugan är 17-21, jag kommer hem från träning runt 20.00 tidigast.

Jag tränar alltid i löptights, sportbh, t-shirt/linne samt hoodtröja/träningsjacka.
     Under PW är det underställ, tights, sportbh, hoodtröja/träningsjacka

Jag tvättar ca 1 gång vecka, ofta söndagar.
    Så om jag skulle byta träningskläder efter 1 gångs använding skulle jag behöva 21 olika ställ.  

Sen undrar jag... varför har folk så jäkla fula träningskläder? 
    Får alltid höra att jag lägger på tok förmycket pengar på träningskläder..man ska ju "bara träna".

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-04 20:52
    Förtydligar:

Jag är alltså inte intresserad utav att ändra mina vanor men intresserad utav att höra varför ni anser att man bör tvätta sina kläder efter varje träningstillfälle och hur ni hade gjort om ni hade mitt schema, skulle ni skita i att träna då eftersom kläderna inte räcker? :P

Svar på tråden Ni som tycker man ska byta träningskläder varje dag, lös detta åt mig!