• Almis11

Ni som tycker man ska byta träningskläder varje dag, lös detta åt mig!

Ja, mycket riktigt har jag läst tvätttråden. 
    Såg att otroligt många tyckte man skulle tvätta sina träningskläder efter 1 ggr användning.
    Så ni som tycker det, hur vill ni att jag ska få det att funka?

Jag tränar 2 gånger om dagen. Samt PW varje dag.
    Jag jobbar till 17.00 varje dag och efter det är det middag plus träning.
    Har inte tvättmaskin i lägenheten pga platsbrist.
    Tvättider i tvättstugan är 17-21, jag kommer hem från träning runt 20.00 tidigast.

Jag tränar alltid i löptights, sportbh, t-shirt/linne samt hoodtröja/träningsjacka.
     Under PW är det underställ, tights, sportbh, hoodtröja/träningsjacka. 

Jag tvättar ca 1 gång vecka, ofta söndagar.
    Så om jag skulle byta träningskläder efter 1 gångs använding skulle jag behöva 21 olika ställ.  

Sen undrar jag... varför har folk så jäkla fula träningskläder? 
    Får alltid höra att jag lägger på tok förmycket pengar på träningskläder..man ska ju "bara träna".

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-04 20:52
    Förtydligar:

Jag är alltså inte intresserad utav att ändra mina vanor men intresserad utav att höra varför ni anser att man bör tvätta sina kläder efter varje träningstillfälle och hur ni hade gjort om ni hade mitt schema, skulle ni skita i att träna då eftersom kläderna inte räcker? :P

• Svar på tråden Ni som tycker man ska byta träningskläder varje dag, lös detta åt mig!
  • mammis76

Jag tvättar mina kläder efter ett pass o duschar så det finns inte att jag luktar !
    Duschar du efter varje pass?

• Almis11
    Mrs Teller skrev 2012-10-04 21:28:21 följande:
    Så vad handlar din Ts om då? Ett par tights? 

Nix. Min TS handlade om att jag var nyfiken på dom som tvättar efter ett pass och hur man då ska göra om man tränar flera pass under dagen?

Sen hur jag gör, ja det var egentligen inte alls viktigt.  
  • Mrs Teller
    Almis11 skrev 2012-10-04 21:21:18 följande:
    Morgonpasset är slut 06.00.
    18.00 är det samma tights som åker på, brukar dom vara svettiga? Nix =)
    Sportbh och tröja bytas ut :) 
    Om du nu byter både tröja och bh efter varje pass, vad är problemet?
  • Almis11
    mammis76 skrev 2012-10-04 21:29:06 följande:
    Jag tvättar mina kläder efter ett pass o duschar så det finns inte att jag luktar !
    Duschar du efter varje pass?
    Japp. 
    3 gånger om dagen, på tok förmycket =) 
  • ThisIsMyYear

Onödigt att tvätta dem efter varje gång, vad gör det om man är lite ofräsch? Man ska ju ändå duscha.

• Mrs Teller
    Almis11 skrev 2012-10-04 21:31:12 följande:
    Nix. Min TS handlade om att jag var nyfiken på dom som tvättar efter ett pass och hur man då ska göra om man tränar flera pass under dagen?

Sen hur jag gör, ja det var egentligen inte alls viktigt.  
    Handlar din tråd om folk som tvättar efter varje pass eller dom som byter kläder?

Du är väldigt osammanhängande i dina frågor.  
  • mammis76

Så tights blir inte svettiga ??

• Almis11
    Mrs Teller skrev 2012-10-04 21:33:15 följande:
    Handlar din tråd om folk som tvättar efter varje pass eller dom som byter kläder?

Du är väldigt osammanhängande i dina frågor.  

Eller så är du trög? =)

V A R F Ö R man tvättar sina träningskläder efter ett pass...... ja förmodligen bytar dom och tvättar då!  
  • Mrs Teller
    Almis11 skrev 2012-10-04 21:34:33 följande:
    Du byter ju själv både tröja och bh efter varje pass. Så svara själv på din egen fråga. 
  • Almis11
    mammis76 skrev 2012-10-04 21:33:57 följande:
    Så tights blir inte svettiga ??
    KLART som fan att tights blir svettiga MEN du skrev att mina kläder inte hinner torka.. jo fram till 18.00 gör dom faktiskt det, otroligt va? =) 

Svar på tråden Ni som tycker man ska byta träningskläder varje dag, lös detta åt mig!