Inlägg från: Ruggugglan |Visa alla inlägg
  • Ruggugglan

Problem med njurar? Hjälp mig!!

Jag är njursjuk sedan barnsben i kronisk njurinflammation. När jag insjuknar så läcker jag stora mängder äggvita. Det är bland de första tecknen på att något inte är som det ska.

Jag tror inte att det är det du har, men jag tycker att du bör kolla upp det hos läkare! Ring akut och ÖVERDRIV! Det har jag fått göra väldigt många ggr för att ens få komma in (och då har jag ändå haft rätt i slutändan...)

Jag tycker också att det låter väldigt märkligt att de sätter in antibiotika trots att de inte vet vad det är för fel. Antibiotika ska inte skrivas ut i onödan. Stå på dig!

• Ruggugglan
    Anonym (Njurinnan) skrev 2012-10-06 11:11:55 följande:
    Oj vad tufft för dig med denna sjukdom! Okej, ja man känner ju sin kropp bäst själv faktiskt..

Min mormor hade okänd njursjukdom och dog tyvärr av blodförgiftning endast drygt 50 år gammal.

Ja jag blir förbryllad över detta med antibiotikan. Tänkte när jag kom hem att jag måste googla på allt med äggviteämnen, selexid och njuront. Men jag får inte ihop antibiotikan med det då inga bakterier påträffats i urinen.
    Känns som att var jag än ringer om råd så är det ingen som riktigt lyssnar eller yttrar sig något. Kanske är de inte kunniga nog att dra några slutsatser eller så är de less på sina jobb! Har bara fått höra "vi avvaktar tills urinprovet är taget" "Vi avvaktar några dagar för att se om det blir bättre" "Vi provar antibiotika och se om det blir bättre". Jag vill ju veta VAD som är galet, och var det kommer ifrån!? Jag är ingen leksak! Jag har känslor och tankar.. Men får inga svar på mina frågor.

Jag är ju sån att jag inte far på akuten för minsta lilla. Jag har hög smärttröskel och när jag väl åker in så ser ingen att jag har ont.. Men det är klart, åker man in på akuten och beskriver sina symtom väl och säger att man mår riktigt piss så är dom ju tvugna till en undersökning åtminstone! 
    Jag var sjuk ofta som liten men nu är det nästan 9 år sedan jag var sjuk så jag håller tummarna att det är borta helt Det spökar när är gravid men i övrigt mår jag bra, så det är inte så farligt.

Hur har det gått för dig? Fick du komma in? Tycker som Ssk skrev, att du ska byta vårdcentral. Jag funderar på att göra det sj för vissa ska verkligen inte jobba inom sjukvården.
Svar på tråden Problem med njurar? Hjälp mig!!