• sukiojag

    Jag är en TREVLIG frisör, fråga vad du vill!

    Tycker att det är tråkigt att vi frisörer som sliter med våra kroppar som tar stryk och våra psyken som fuckas varje dag för er kunder dom tydligen bara ser ner på oss och känner er "krängta" av att jag vill erbjuda dig en inpackning för att ditt hår är torrt, eller att jag tycker att vi ska klippa en cm extra för att topparna är kluvna. Jag är sjukt stolt över att jobba med hår, och blev förvånad och ledsen när jag igår hittade en tråd här på FL som handlade om att frisörer är idioter och lågklassade. Så. Fråga på, allt varför det är dyrt på en och inte på en annan till vad skillnaden är på ica schampon och ett schampo för 300...

  • Svar på tråden Jag är en TREVLIG frisör, fråga vad du vill!
  • sukiojag
    Coyote skrev 2012-10-06 23:36:22 följande:
    Finns det NÅGOT man kan göra för att lindra det här gräsliga håravfallet efter graviditet?! Det bara rasar av mig, jag vet att det är naturligt och att det växer tillbaka, men jag hatar att ha hår överallt! Går det fortare om man borstar och kammar varje dag? Just nu vill jag inte röra håret för mycket, ständigt uppsatt för att inte drälla hår överallt. Innan dusch och hårtvätt borstar jag det noga, liksom efteråt. Normalt sett gör jag aldrig det, men nu vill jag slippa rensa avloppet efter varje dusch. Vad gör man?



    Det finns inget att göra utifrån, du måste jobba från insidan, det kommer att gå över av sig självt, men vill du inte vänta så finns det ett tillskott som heter Priorin, som stoppar håravfall och ökar tillväxten, finns på Apoteket eller hälsokosten. Kostar ca 400, men den funkar!! När du sen avslutar den kuren kan du äta cillicea, finns också hos hälsokosten, den ökar styrkan och kvaliteten på det hår som växer ut, för ofta efter en graviditet kan håret kännas väldigt livlöst! Lycka till!!
  • Anonym (sanna)

    Finns det någon serie med shampoo, balsam och leave in för torrt hår som bara är SVAGT parfymerad? 

  • sukiojag
    spökplumpen skrev 2012-10-07 00:23:34 följande:
    Jag har gått ner 15 kilo på några månader och ca 2-3 månader in i det så började jag tappa hår. Och hjälp vad jag tappar hår, fortfarande 2-3 månade senare så är det som en matta i duschen och när man kammar håret. När jag googlande det i början så hittade jag lite info om att det skulle vara så att man alltid tappat hår i perioder, men jag har då aldrig varit med om det tidigare. Om det ändå är så, hur länge ska det då pågå? Jag tappade mycket hår från plusset till ca v 20 i både mina graviditeter och det var ändå inget mot detta. Börja känna att jag snart måste klippa av mig mitt långa hår för nu är det så tunt.



    Grattis till nedgången!!! ;) ja det där kan va jobbigt, men kroppen fungerar så att det lossnar hår flr att varna om att det sker en förändring och att det inte får den näring det behöver egterssom allt du tar in, går åt till dig själv. Men som jag skrev i ett inlägg ovan, Priorin, ett jättebra tillskott mot tillfälligt avfall!!! Så kör hårt!
  • sukiojag
    plastkotte skrev 2012-10-07 00:26:24 följande:
    Är moroccon oil "bra" för håret? Rekommenderar du det? Jag har använt det senaste året och upplever att mitt hår mår bättre av det. :) det enda negativa jag kan komma på är väl att den inte är värmeskyddande? Men jag använder aldrig värme på mitt hår varken hårtork eller plattång så har inte så stort behov av de ändå. Jag undrade en till sak, håller på att spara ut mitt hår, har aldrig haft långt naturligt hår förut eftersom jag inte har haft tålamod. Hur som helst jag har väldigt "fina" hårstrån men väldigt många, jag upplever mitt hår som tunnt medans min frisör säger att det inte alls är det, hon sa att de är tunna hårstrån men många. Så hur sköter jag bäst om mitt hår för att få långt fint hår?



    Jo moroccan oil är jättebra för håret! Väldigt vårdande. Och värmeskyddande! Men använder du nån gång platt el locktång skulle jag ändå använda ett spray skydd efterssom du använder ju upp det mesta skyddet nör du fönar.

    Ja men många tycker att sitt eget hår är tunt medans det i vårt mått mätt räknas som mycket. Klipp det var 8-12 v, men minimalt! Använd inpackning för långt hår, använd en hårborste men naturborst och sov med fläta! :)
  • sukiojag
    Sunshine808 skrev 2012-10-07 00:32:52 följande:
    Just nu sitter jag och tänker på min favoritfrisör, hon ska sluta och det var längesedan jag har blivit så ledsen. Hon är helt underbar, man sätter sig i stolen och säger att hon får göra vad hon vill, vad som passar bäst till hösten mm och man går alltid därifrån med ett leende.

    Det var lite ot, så tillbaka till verkligheten.

    *Min frisör rekommenderade en plattång, den är bred och kostar runt 2000, blir varm på 10sek, har du någon aning för jag har totalt glömt bort?

    *När man klipper hår och frisören tar lite hår vertikalt, varför gör man så(ursäkta dålig förklaring)?

    *Får man inte ont i benen att stå så mycket?

    *Vart klipper sig frisörerna sig? tycker ni att ni själva är bäst?

    *Hur påverkas eran hud av att vara nära schampo och andra produkter så ofta?



    Men nej va tråkigt, vilken ångest!! Tyvärr är det ju så att hittar man en bra blir det ju alltid bäst med den, men hör med din familj vänner kollegor om var dom går, det kan ju finnas nån som e lika nöjd med sin som du är med din!

    Haha vilka härliga frågor!

    Ja, det är GHD, vääääärldens bästa styler, finns i tre storlekar, och går att göra ALLT med! Bor du i Stockholm? En av mina tjejer på salongen jobbar nämligen som styling tekniker åt dom, så har du några frågor... ;)

    Menar du när man tar en passé och kammar neråt?(eller menar du vertikalt och sen uppåt? Det är så olika vilken frisyr det är) Det är för att klipper du bara allt hår på en gång blir det ojämt. Hår är väldigt svårt att komma igenom, därför är det lättare att ta lite i taget.

    Nej, inte i benen, i fötterna om man har dåliga skor, och i ryggen, men det ska man träna upp på gym.

    Hos oss klipper vi varandra bär vi har tid, altså ibland på 10 min mellan kunderna, och ibland efter jobbet när vi stannar och färgar varandra, men vi får aldrig samma spa upplevelse som vi ger våra kunder ;) men jag vet att det finns frisörer som går till andra just flr att få komma bort! Sen tycker inte jag att jag är bäst, jag vet att det finns andra som är grymt duktiga, men jag vet precis hur mina kolleger jobbar, därför kan jag säga exakt hur jag vill ha det.

    Jag är inte ett dugg känslig, men det finns dom som är jätte känsliga mot produkter, men då kan man inte jobba i så många år, däremot är det vanligt att man blir torr av allt vatten, men jag brukat smörja mig med oljorna jag har på kunden under tiden jag lägger i deras hår!!

    :)
  • sukiojag
    Anonym (sanna) skrev 2012-10-07 00:51:09 följande:
    Finns det någon serie med shampoo, balsam och leave in för torrt hår som bara är SVAGT parfymerad? 



    Är det doften du inte tål eller själva parfymen? Jag använder just nu Moisture från Abba, schampot doftar mint, men balsamet och inpackningen luktar väldigt svagt citrus!
  • sukiojag

    Ojojoj, ser nu alla stavfel, men jag har jobbat hårt med mina kära kunder idag och är i stort behov av sömn!!

  • Anonym (sanna)
    sukiojag skrev 2012-10-07 01:21:33 följande:


    Är det doften du inte tål eller själva parfymen? Jag använder just nu Moisture från Abba, schampot doftar mint, men balsamet och inpackningen luktar väldigt svagt citrus!
    Jag är allergisk, men ofta är det mest att jag tycker att det luktar för starkt. Jag har långt hår och då blir man ju att verkligen stinka. Ibland vet jag vad folk har för hårprodukter på långt håll :D Mint och citrus lät ju bra :)
  • Sunshine808
    sukiojag skrev 2012-10-07 01:16:11 följande:


    Men nej va tråkigt, vilken ångest!! Tyvärr är det ju så att hittar man en bra blir det ju alltid bäst med den, men hör med din familj vänner kollegor om var dom går, det kan ju finnas nån som e lika nöjd med sin som du är med din!

    Haha vilka härliga frågor!
    Ja, det är GHD, vääääärldens bästa styler, finns i tre storlekar, och går att göra ALLT med! Bor du i Stockholm? En av mina tjejer på salongen jobbar nämligen som styling tekniker åt dom, så har du några frågor... ;)

    Menar du när man tar en passé och kammar neråt?(eller menar du vertikalt och sen uppåt? Det är så olika vilken frisyr det är) Det är för att klipper du bara allt hår på en gång blir det ojämt. Hår är väldigt svårt att komma igenom, därför är det lättare att ta lite i taget.

    Nej, inte i benen, i fötterna om man har dåliga skor, och i ryggen, men det ska man träna upp på gym.

    Hos oss klipper vi varandra bär vi har tid, altså ibland på 10 min mellan kunderna, och ibland efter jobbet när vi stannar och färgar varandra, men vi får aldrig samma spa upplevelse som vi ger våra kunder ;) men jag vet att det finns frisörer som går till andra just flr att få komma bort! Sen tycker inte jag att jag är bäst, jag vet att det finns andra som är grymt duktiga, men jag vet precis hur mina kolleger jobbar, därför kan jag säga exakt hur jag vill ha det.

    Jag är inte ett dugg känslig, men det finns dom som är jätte känsliga mot produkter, men då kan man inte jobba i så många år, däremot är det vanligt att man blir torr av allt vatten, men jag brukat smörja mig med oljorna jag har på kunden under tiden jag lägger i deras hår!!
    :)
    Oh tack, GHD hette den, måste genast köpa en sådan. Min plattång jag köpte på *host* ullared är en skam i jämförelse med en riktig plattång.
    Jag kanske ska fråga frisören nästa gång, så svårt att förklaraSkrattande. Eftersom jag är askass på att klippa(stackars sambon såg ut som ett piggsvin), är jag fruktansvärt intresserad av hur de duktiga gör. Tack gode gud att jag kan klippa hästar annars skulle nog hästen skämmas lika mycket som sambonSkrattande
  • sukiojag
    Anonym (sanna) skrev 2012-10-07 01:31:21 följande:
    Jag är allergisk, men ofta är det mest att jag tycker att det luktar för starkt. Jag har långt hår och då blir man ju att verkligen stinka. Ibland vet jag vad folk har för hårprodukter på långt håll :D Mint och citrus lät ju bra :)



    Ja men då är dom bra, flr det är inga onaturliga dofter i dom, och lukten försvinner efter en kort stund. Finns på nätet om du har svårt att hitta som, dom har inte funnits så länge i Sverige! Men dom är väldigt naturliga, så ge dom en månad innan du bestämmer dig flr vad du tycker, för håret behöver en stund att vänja sig av med allt tvättmedel i de "vanliga" schampona.
Svar på tråden Jag är en TREVLIG frisör, fråga vad du vill!