• Äldre 6 Oct 20:14
    3793 visningar
    1 svar
    1
    3793

    Kramp i magmuskel

    Hej!

    Vet inte om du är rätt person att ställa frågan till, men jag testar. På sistone (senaste månaderna) har jag väldigt lätt fått kramp. I vadmuskeln kan jag känna av det, men hinner räta ut foten så att det inte hinner bli någon kramp. Men jag får desto oftare kramp i en muskel i magen. Det är alltid på vänster sida och främst när jag böjer mig framåt. Idag böjde jag mig ned för att smörja benen och då krampade magmuskeln ihop. Den blir stenhård och magen blir liksom sned. Det gör jätteont! Jag nämnde detta för en barnmorska och hon trodde att det kunde ha att göra med sammanväxningar i buken efter kejsarsnitt. Kan det ha med det att göra? Har aldrig haft kramp i magen förr, bara i vaden. Har iofs börjat träna magmusklerna på sistone, med plankan. Kan krampen bero på att jag börjat träna magmusklerna? Vet inte om det stämmer tidsmässigt...

  • Svar på tråden Kramp i magmuskel
  • Äldre 10 Oct 20:30
    #1

    Jag gissar på att du får kramp ofta eftersom du haft det i vaden vid andra tillfällen?

    Dricker du ordentligt?

    En annan orsak kan vara muskeluttröttning och du skriver ju att du börjat med plankan.

    Är du orolig så skulle jag råda dig till att söka hjälp inom vården 


Svar på tråden Kramp i magmuskel