Inlägg från: eliten
|
-
-
Pepparkaksbotten har jag gjort av mjuk pepparkaka recept en gång och det blev bra. Annars tänker jag ditt vanliga recept med "pepparkakskrydda" i?
Lingonmosse funkar ju ditt vanliga bärrecept men saffran vet jag inte.. -
dualit elvisp!Zelmilainen skrev 2012-10-13 20:11:16 följande:vilket innebär en helt ny sprits vilket jag vill undvika. dels för att ganska nyligen köpt den jag har, dels för att jag ej gillar påsar man måste ta nya hela tiden utan vill ha en jag kan diska av (som jag kan med denna), men dels för att det känns som en onödig kostnad. så söker helst efter en där jag bara behöver köpa tyllen, och slipper köpa helt ny sprits. men ska spara din länk absolut.
-------
mkt frågor ikväll, tänker väl för mkt :-P
tänkte jag skulle önska mig en ny elvisp till jui, nån som har tips på en riktigt bra, som tål mer än vardagsbruket? jag bakar ju tårtor varje helg och sen gärna privat till mig själv med annat med, hehe... så vill ju ha en riktigt bra. den jag har nu har hängt med sen jag flyttade hemifrån, haha -
Lagerhaus har haft vet jag, den är ju lite dyrare men är också starkareZelmilainen skrev 2012-10-13 20:32:59 följande:ok, vart hittar jag den?
Bagaren och kocken bl.a. bara att googla så kommer det upp massa förslag -
Det går bra!
-
Hallonmousse?
-
Ja det finns på min hemsida under "dessert"
-
-
För att göra rosor behövs inga verktyg, sök på youtube "How to make fondant roses"
-
Vit choklad har jag färgat många gånger i alla fall..