Inlägg från: Lillpluttan |Visa alla inlägg
  • Lillpluttan

~* Juni Bebisar 2013 *~

Håller med! Tack Käringa2! Bra pepp. Betyder så mkt, de flesta av oss mår ju så här ibland under grav. Sliter som tusan med examensarbetet.. Idag är jag lite piggare så det känns skönt! Ska ta ditt råd och gå ut vid lunch och röra på mig.. Morotsstavar är ju mums!! :) Ha en bra dag...

• Lillpluttan

En dum fråga, men jag måste bara skingra min oro lite... Är omföderska.. Gravid i v.10. Har aldrig varit med om MF. Har ju inte RUL förrän i januari och ska inte göra KUB/NUPP. Hur vet man att man fortfarande är gravid?? Illamåendet börjar avta.. Är orolig att jag ska komma till RUL och få beskedet att det inte finns något levande där inne. Låter säkert knäppt.. Men hur märker man om fostret dör tex MF och havandeskapsförgiftning??

• Lillpluttan

Åh, blev så peppad av energipeppen från Käringa2, så nu har jag varit ute på en lång promenad i solen. På vägen hem gick jag in i matbutiken och köpte på mig lite nyttigheter, bl.a.: Gojibär, blåbär, linfrön,smoothiefrukt, kanel, sojamjölk och naturellyoghurt. Samt 2 mörka chokladkakor till snack (bättre än godis, glass bullar mm). Nu blir det hädanefter nyttig grötfrukost alt smoothie på morgonen och till mellis. Känns toppen.. Bort med sockeryoghurt och bröd på ett bra tag!! Hur äter ni som gravida?

• Lillpluttan

Är i v. 11 i morgon.. Har ju mått hemskt illa, aldrig spytt dock.. Men förra veckan började det bli bättre och denna vecka har jag knappt mått illa alls. Tröttheten har dock inte gått över.. Inte småätandet heller :).. Oops! Vi är nere i Malmö nu och hälsar på mannens sida av familj. Eftersom vi ändå är här nu på plats så ska vi passa på att berätta för dom om den goda nyheten :)..
    Går på lägenhetsvisningar gör vi också här.. Ska flytta hit i januari. Jag har fått jobb här..

• Lillpluttan

AnnaFredrika:
    Vi tittar just nu på Värnhem, St Knut och Slottsstaden.. Har du tips på fler bra områden centralt i Malmö? Gärna nära till Triangelstationen..

• Lillpluttan

Skrev att illamåendet gått bort typ. Det är ju sant men just nu klarar jag bara av att äta kall mat, typ sallad. Här har dom som tradition att äta pizza på fredagar och blotta tanken på pizza får mig att må illa... Så får se hur det går.. Har ätit sallad både idag och igår o är ganska less på de me... :-S

• Lillpluttan

Ischias säger ni.. Stackare! Hade foglossning första grav och den började så smått redan då i v.12. Är i vecka 11 idag och än så länge har jag inte känt nåt sånt. Vi får väl se om det kommer senare.. Idag kunde jag inte hålla mig. Åt Brie (skar bort kanterna).. Kände mig dum efteråt men var så sugen.. Vad har ni hört kring Brie? Skulle ni våga äta det? Undrar just om fransmännen avstår när de e gravida!?

• Lillpluttan

Jag har nolltolerans vad gäller alkohol och tobak under graviditet. Vad gäller salami och Brie så har det slunkit ner... Försöker undvika Brie som jag älskar men vanlig salami smörgåspålägg från Ica har jag ätit nu och under min första graviditet.. Tar det med en nypa salt!! Förra gången 2009, när jag var gravid fick man inte äta vanlig sushi men det får man tydligen nu.... Hm... Som sagt vad tror ni fransmännen och italienare etc gör? Skippar ost o salami?? Äh nej..

• Lillpluttan

Ålder: jag 32, mannen 34.
    Planerad graviditet.
    Blev superglada. Förvånade över att det tog sig direkt.
    Ett innan barn som är tre år i dec. Samma pappa.
    Gifta sedan snart tre år. Bor i en 2a i Bagis. Har precis köpt en 3a på 83 kvm i Rörsjöstan/Malmö. Flyttar dit i januari.
    Är i v.11. Har RUL i mitten av januari.
    Kommer inte få se Lillen innan dess. Hade gärna velat dock. Mår illa som tusan, småäter, är megatrött. Cravings: ost, lakrits, glass, mineralvatten.
    Mådde inte så här illa förra grav. Förra gången startade foglossning i v.12. Vi får se om det kommer denna gång!??
    Vill inte kolla kön denna gång. Gjorde det förra (pojke)..

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~