Inlägg från: Etangen |Visa alla inlägg
  • Etangen

~* Juni Bebisar 2013 *~

MissMe83 skrev 2013-01-23 19:01:41 följande:
    Nu har vi varit och klämt och kännt, monterat ner och upp och testat allt med vår vagn. Det blir maxi Cosi mura 4 plus. Så nu beställer vi den från Tyskland för 5700kr köper vi den här i Sverige kostar den 8790kr
    Snacka om att göra ett klipp riktigt nöjda är vi!
    Det blir säkert en bra vagn. Om du inte handlat på de tyska sidorna förr så kolla så dom står för om det saknas delar om det är sönder när det kommer, så ni inte står där och får köpa till något.
  • Etangen

Är det någon mer än jag som har börjat blöda näsblod? Har högst gjort det 2 ggr i mitt liv annars men nu är det 2 ggr om dagen och det bara forsar ur näsan. Gjorde det aldrig med mitt första barn så tänkte jag rådfrågar er annars får jag ringa mvc.

• Etangen

Är det någon mer som har sammandragningar så fort man gör något? det räcker att jag ska sätta mig upp i soffan från att jag legat eller att jag går ut i köket för att hämta vatten.
    Känner inte igen det från förra graviditeten. Men så är man lite orolig för att förra graviditeten satte igång i v.30.

(btw är i v.23 nu) 

Tack på förhand för svaren :) 

• Etangen

jobbade natt idag och när jag strax skulle sluta jobba gick jag på toa för lill*n sparka så in i bomben på blåsan så kissade som "vanligt" sedan skulle jag gå ut och skriva lite innan nästa kollega skulle komma och ta över då kändes det som jag kissade ner mig igen och genast blev jag rädd att det var vattnet som gick, blev blöt genom trosor och byxor, gick då på toa igen och det sipprade lite (min förra förlossning började precis så här) fast denna gången slutade det efter fem minuter så när jag kom hem ringade jag förlossningen för att fråga och hon sa att det kan vara flytningar men är dom verkligen så vattniga? Hon sa även att jag skulle vänta ett par timmar och kolla lite senare, nu har det gått ett par timmar men det "droppar" bara lite ibland. Någon som vart med om något liknande. btw jag är i v.31 (30+1) 

• Etangen
    Solrosen82 skrev 2013-04-02 22:27:19 följande:
    Theresejohansson: Skönt att du fick komma in och kolla så att allt var bra och att de tog dig på allvar. :)
    Etangen: Hur går det? Tycker inte att det ska droppa...
    Har precis kommit hem från jobbet igen så tänkte ringa MVC och höra om jag kan komma in till dom för har en bit till förlossningen, så återkommer om hur det går. 
  • Etangen
    Meoow skrev 2013-04-03 20:02:04 följande:
    Hur har det gått Etangen?
    Bm tyckte inte jag behövde åka in och kolla hon heller utan hon trodde också det var vattniga flytningar. Så sitter här hemma och hoppas på att det inte är något. Men man blir ju orolig...
  • Etangen
    ThereseJohansson skrev 2013-04-04 19:41:48 följande:
    Etangen: konstigt att de inte säger åt dig att komma in...jag hade ju inte känt våran bebis från söndagskväll till måndag eftermiddag och fick komma på en gång och blev ordentligt kollad, de kollade fostervattnet med ul så jag tänker att det borde de ju kunna kolla på dig!?
    Ja man börjar ju undra när dom inte är säkra själva, och sedan så känner man sig dum när man ringer igen...vilket man inte ska göra egentligen.

Plus att min första graviditet startade i v.30 men det kunde dom "stoppa",  var inne två gånger och stoppade så man är ju extra orolig nu när man är i de veckorna. Hoppas att lill*n kan hålla sig inne en stund till. :)
  • Etangen
    Sagolina skrev 2013-04-13 09:14:18 följande:
    MissMe: Håller med om att det är lite konstigt att man som gravid ses som någon typ av "allmän egendom" som vem som helst får kommentera vad som helst om. Några av de som kommenterat min mages storlek är exempelvis kunder på mitt arbete, vad har de liksom att göra med om min mage är stor eller liten?

Är ju bara jag själv, läkaren och sköterskan på rådgivningen som har något som helst att göra med min mages storlek. Sambon kan väl också få kommentera den, för han tycker ju bara att det är så kul att få se hur lill*n där inne gör att jag blir större:P Och så närmaste släkten kan väl få säga positiva saker om den,  men resten av alla tycker jag faktist inte har något med min kropp att göra!
    MissMe83 skrev 2013-04-13 09:23:38 följande:
    Sagolina: håller helt med. Jag har kommenterat andras magar när dom har varit gravida men då har kommentaren varit vilken fin mage, punkt! Något annat behövs inte. Storleken skulle jag aldrig få för mig att kommentera. Man vet ju inte om något faktiskt är fel och kvinnan är orolig. Totalt onödigt att spä på något.
    Samma som att kladda på ens mage, varför? Låt min mage va!!
    Jag håller med er där! När jag precis hade berättat om min grav. till min brukares föräldrar så var vi på lena ph på rondo med jobbet för att käka och ha riktigt roligt...det slutade med att jag var skit sur för att mamman hade sin hand på min mage hela måltiden, även om jag sa till att hon inte skulle röra. dessutom tycker man att man bara är "tjock" (ialla fall jag) innan magen börjar växa riktigt. Sedan var vi på julbord någon vecka senare och likadant igen. hennes hand var på min magen under hela julbordet...Och storleken på magen alla har sagt att den är så liten för att vara så långt gången, men den är större än vad den var med min första och där var allt normalt. och jag följer ju min kurva nu med.

Kan folk bara inte låta en vara, tänk om jag skulle gå fram till någon som inte är gravid och säga att du har nog lite för stor mage för att vara i den åldern eller lägga handen på och säga ååå vilken mjuk och go mage du har...Det är ju fortfarande MIN mage för fasiken....

• Etangen
    MissMe83 skrev 2013-04-14 15:36:03 följande:
    Etangen: oh jösses jag hade total flippat! Min mamma är väldigt glad för att klappa mage, helt ok det är min mamma MEN kan bli för mycket och inland får jag säga ifrån. Gillar inte att min man petar hela tiden heller. Har alltid varit mån om mitt space och väldigt ofysisk av mig. Bli knappast mer fysiskt för att jag har en bebis i magen

Btw det var inte min mamma utan min brukares mamma (öt personlig assistent)
    MissMe83 skrev 2013-04-14 15:36:03 följande:
    Etangen: oh jösses jag hade total flippat! Min mamma är väldigt glad för att klappa mage, helt ok det är min mamma MEN kan bli för mycket och inland får jag säga ifrån. Gillar inte att min man petar hela tiden heller. Har alltid varit mån om mitt space och väldigt ofysisk av mig. Bli knappast mer fysiskt för att jag har en bebis i magen

• Etangen

Jag har en fråga om sammandragningar och "mensvärk" i ryggen. Igår kväll hade jag väldigt ont i ryggen när jag fick sammandragningar, somnade efter många om och men. Idag har jag bara lite ont ibland men har ganska ont ner i hela höger ben. Någon som varit med om detta. Tror ju bara att de är förvärkar men det med benet är obehagligt

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~