Inlägg från: Etangen |Visa alla inlägg
  • Etangen

~* Juni Bebisar 2013 *~

Pernilla74 skrev 2013-04-15 11:40:17 följande:
    Etangen och andra som jobbar som personliga assistenter. Jag vill bara be er om att tänka på sekretessen. Även om man har påhittade namn så är det kanske alltid nån som kan lista ut vem man är och därifrån är inte steget långt till att förstå vem man jobbar hos. Man lever väldigt utsatt som familj med barn med funktionshinder som är i behov av assistenter. Det är så väldigt många fler som får insyn i ens liv och i alla möjliga situationer. Därför är det oerhört smärtsamt om det sedan sprids saker om en som ingen i normala fall skulle ha fått reda på. Sen förstår jag att det som i fallet ovan kanske inte var så kul med hur hon betedde sig. Men man måste ändå tänka professionellt i sånna lägen och isåfall ta det med henne direkt eller begära handledning. Jag skulle aldrig få för mig att skriva något om min dotters personliga assistenter på nätet, även om vi såklart råkar ut för många märkliga situationer.
    jag vet sekretessen och förstår hur du tänker men har inte nämt något om vem det är var dom bor och om brukaren överhuvudtaget har ett funktionshinder. Och jag har tagit det direkt med henne bägge gångerna, även med vår samordnare osv. Vet mkt väl vad jag får skriva och inte.
  • Etangen
    Elfwinter84 skrev 2013-04-20 14:40:43 följande:
    Igår kl 18.30 gick vattnet i vecka 32+6 bara 3 timmar efter bm-besök. Vi åkte till Östra men pga platsbrist på neo fick vi efter några timmar åka till Borås 8 mil bort. Här ligger jag nu med värkstoppande dropp, en bebis i säte och troligen kejsarsnitt på måndag...
     Hoppas allt går bra, och lycka till!

Idag har jag 50 dagar till bf-tiden går väldigt fort men samtidigt väldigt sakta, man längtar för att se vad vi har för en krabat där inne. Enligt våran dotter är det en pojk som heter William men vi får väl se ;) Var hos bm i veckan då hade det fixerat sig, så nu är det bara att vänta i  50 dagar till (+/-). Imorgon blir det Ullared för hela slanten för att inhandla det sista vi behöver, så ska bli intressant och se hur länge man orkar gå där denna gången.

• Etangen

Igår vid 21 tiden började jag få ganska onda förvärkar som höll på hela natten så tyvärr blev det inte så mkt sömn :S Idag har jag bara sammandragningar men ont i ryggen hela tiden har väl legat och spänt mig inatt. Någon som har haft liknande?

• Etangen

I lördags var vi inne på kontroll för jag inte hade känt av den lill* rackaren på 24h men allt var superbra, men det tyckte att magen var lite liten så det kom en doktor och kollade/kände lite på magen och gjorde ett UL hon frågade då om vi ville veta vad det var för kön och jag ville men ej min sambo så han fick hålla för öronen ;) men hur säkert är det att det stämmer i slutet på graviditeten? Har hört både och så då tänkte jag om det är någon med erfarenhet här som kan skriva något :)

Tack på förhand! 

• Etangen

Inatt vaknade min 3åring med världens magsjuka, det var upp och tvätta av henne och mig samt börja tvätta sängkläder...nu hoppas jag att jag slipper det så jag inte blir liggandes på förlossningen med magsjuka...Men viktigast är ju att min 3åring och min lill* i magen mår bra :) 

• Etangen
    Stinsen skrev 2013-05-16 14:18:16 följande:
    Tänk hur livet kan överraska en!
    När vi kom in för samtal och ev igångsättning så visade det sig att jag var öppen nästan 2 cm och man kunde känna barnets huvud stå långt långt ner :-O Däremot hade jag själv inte ont,bara enstaka sammandragningar.
    Så 17:04 tog man hål på hinnorna och satte värkstimulerande dropp och 5 timmar och 40 minuter senare föddes en liten liten tös på 2930 gram med en längd av 48 cm.
    Allt gick jätte bra,jag fick lite "känningar" av EP:n strax innan epiduralen sattes....tyvärr tog den lite tokigt så jag tappade känseln i sidorna av kroppen och några tår och delar av fötterna,den tog bara bort smärtan mellan värkarna,men på så vis fick jag pauser ivf. Värkarna var intensiva som attans,sista 2 timmarna var det enbart 1-2 minuter mellan....
    Men som sagt allt gick jätte bra :)
    Grattis Stinsen!
    Och gott att allt gick bra!

• Etangen

Inte för att detta har med bebisar att göra men igår var jag och min sambo ute och byggde altan och jag brände mig som aldrig förr (har aldrig bränt mig i hela livet) men kan det vara vanligare när man är gravid? Och är det någon som har bra huskurer på svedan? (förutom yoghurt, aloe vera och sånt vanligt?)

Tack på förhand! 

• Etangen

idag har jag mått skit dåligt hela dagen och haft en molande värk i nedre magen från och till oregelbundet hela natten och dagen, känns som det kanske snart e på g, men samtidigt vågar man inte hoppas på det. Vill snart träffa den lill*, se vem h*n är lik osv. 

• Etangen
    Kickilina skrev 2013-05-21 22:09:31 följande:
    Spännande! Vilken vecka är du i?

Jag är i vecka 37+1, och min 3-åring kom 37+0 så man går och trampar lite vilket man inte borde gör för då går man väl över ;)
  • Etangen

Nu är det fjärde dagen jag går med molande värk i mage och rygg, så igår testade vi färdknäppen men det har icke hänt något. några andra tips på att få igång värkarna mer? Börjar bli tröttsamt och jag vill se bebis nu ;)

• Etangen
    ThereseJohansson skrev 2013-05-24 13:26:10 följande:
    Våran älskade pojke är här...52cm och 3516gram...världens finaste :)
    Grattis!
  • Etangen

Nu kommer det lite klagomål ursäkta på förhand!

Imorgon är det en vecka kvar till bf och just nu vill jag bara att det ska sätta igång, haft extrema förvärkar sedan v.30 ungefär och så känns det som jag ska skita ner mig när som helst (ursäkta ordval) har vart på toa minst  tio ggr idag ifall det är nr 2 som måste ut men det vill ej komma något. Jag har även fått super ont i ljumskarna, inte hela tiden men det känns som om jag får en kniv in i ljumskarna (mest högra) då och då. Har inte heller behövt gå på toa och kissat under nätterna under tiden bara någon gång ibland men inatt fick jag gå 4 ggr.

Tack för att jag fick klaga lite Flört

• Etangen

Var hos bm idag h*n ligger super långt ner, och jag har öppnat mig 2cm men det behöver ju inte betyda något ialla fall...men man kan ju alltid hoppas ;) 

btw på bättre humör idag. 

• Etangen

Idag skulle min 3 åring med sin farmor och farfar till deras husvagn, så vi gick upp tidigt. vid halv nio började mina värkar hade de var 10:e minut och nu är det 5 min emellan. Så nu hoppas jag att de är på gång. 

Och Grattis till alla som fått nu längtar jag efter min lill* som bara den Hjärta 

• Etangen

Nu ligger vi här jag och våran lilla tjej som är 4h gammal vikten va 3390g och längden 49cm

• Etangen
    Kickilina skrev 2013-06-06 21:54:42 följande:
    Wow! Det måste ha gått undan! Grattis!!!

Ja från aktiv fas tog det 2h 15min. Krystvärkarna varade i 5min.
  • Etangen

Grattis alla som fått sina små :D

Nu har våran tjej fått sig ett namn och det blev Minna, hon är ett riktigt matvrak och äter mest hela tiden, sover också hela nätterna kan vakna till någon gång och ligga och "snutta" i två min så sover hon igen. Storasyster är superstolt och vill gärna hålla hela tiden vilket lillasyster inte gillar alltid ;)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~