Inlägg från: Sömntutan |Visa alla inlägg
  • Sömntutan

~* Juni Bebisar 2013 *~

AlexandraViberg skrev 2012-10-12 11:09:33 följande:
    Tänkte bara säga att efter en lång väntan i ett liggandes på en säng i ett rum pga att jag började hyperventilera i väntrummet så såg vi en graviditet i rätt storlek på rätt plats! Aldrig någonsin varit så nervös och aldrig så lättad! Behöver jag säga att jag grät av lättnad och lycka?? :D
    Åh vännen! Vad skönt att allt såg bra ur. <3

Själv tog jag ett digitalt test idag. Det är så skönt att få det i bokstäver också. Precis som jag misstänkte så kom 2-3 upp i displayen, vilket betyder att jag troligtvis hade ÄL en vecka senare än jag trodde. Är alltså i v.5 och inte v.6 som det skulle ha varit om jag gick efter mensen. Nytt BF blir ungefär den 14 juni
    Äntligen! BF ~14 juni
  • Sömntutan
    texas90 skrev 2012-10-12 15:47:24 följande:
    Puffar lite ang mitt inlägg tidigare imorse.. Ingen som känner igen sig?:/
    Jo, bruna flytningar hade jag också här om dagen. Men de avtog väldigt fort. Vad jag har förstått så är det inget ovanligt att man har det i början på grav. Tycker det är lite konstigt dock att gyn inte informerar om det. Skönt att du fick göra ett VUL iaf och se att allt var bra. Tror inte att du ska oroa dig för mycket, men visst känner man en viss oro när detta händer.
    Äntligen! BF ~14 juni
  • Sömntutan

Mådde så fruktansvärt illa i morse när jag satt på tåget till skolan att jag trodde jag skulle få springa på toa och spy. Hoppas det inte blir värre än detta iaf.Under de andra graviditeterna har jag mått som en prinsessa och inte haft speciellt mycket besvär med illamående. Det var lite i börja av andra, men slutade fort.

Äntligen! BF ~14 juni
  • Sömntutan

Neeej! Hade ju skrivit ett långt meddelande. Men min telefon ville tydligen inte att det skulle komma med .

• Sömntutan

Jag mår illa lite till och från hela dagarna. Att åka bli är rena döden. Är åksjuk vanliga fall och att vara gravid gör INTE saken bättre.

• Sömntutan

Grattis till alla nya plussare!

Tristar: Jag träffade min man i samband med att jag och mitt ex gjorde slut. Vi blev ett par snabbt efter det och 3 månader senare var vi förlovade och väntade vårt första barn. Vår äldsta här hemma är född på vår ettårsdag. Det gick undan vill jag lova, men har funkat hur bra som helst. Vi har nu varit i hop i över 10 år och gifta i 6.
    Visst var man nervös för vad alla skulle säga, men det var i stort sett ingen som tyckte det hela var konstigt.
    Det kommer säkert att gå jättebra för er!

• Sömntutan

Mysmamman: klaga på du! Det är därför vi finns här. Själv så har mina humörsvängningar än så länge varit kontrollbara och inte så farliga. Men jag kan lova att det kommer.

• Sömntutan

Men gud vad era män är engagerade och gulliga. Min man har knappt reagerat kan jag säga, men det är nog sån han är bara. Önskar dock att han var lite mer engagerad i det här, men det kanske kommer. Jag vet att han har uttryck att han inte känner sig så delaktig förrän man börjar få mage och han kan känna sparkar osv.

Äntligen! BF ~14 juni
  • Sömntutan

God morgon!
    Verkar vara många här inne som fått missfall och jag undrar när ni fick era missfall? Var det tidigt eller lite senare? Någon som vet i vilken vecka risken är som störst? Jag vet ju att risken minskar betydligt efter v.12, men är det någon speciell vecka innan där risken är som störst?

Åh vad mycket fokus det är på detta med missfall, man borde ju vara glad och njuta, men det är ju så svårt.

Äntligen! BF ~14 juni
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~