Inlägg från: Madelen21 |Visa alla inlägg
  • Madelen21

~* Juni Bebisar 2013 *~

här har jag nästan gått upp 7 kg men inte konstigt me tanke på hur mkt grädde mm jag äter :) haha
    å idag är de lördag så då blir det lite godis mm. känner mig av å till piggare idag än igår.. men fortfarande väldigt trött och så.. legat å vilat på fm en stund i sängen under filten. nu ligger sambon av ren trötthet barna å jag myser i soffan... men jag lär försöka fixa å röjja upp här lite...

blir bara korv å bröd ikväll :) 

• Madelen21

hej allihopa
    här har jag legat och sovit i 1½ timme nu på em.
    det var behövligt men  jag lär väl bli liggande bra många timmar till.. är helt slut.. hostan är för jävlig och jag är verkligen helt jävla slut.

angående dop så är båda våra barn döpta och självklart ska även denna döpas. våra barn är födda i augusti så vi har haft dop till advent båda gångerna men denna blir kanske i september. första barnet döpte vi i kyrkan andra barnet i en annan lokal. anledningen till att andra barnet blev i annan lokal är att där vår kyrka ligger finns ett församlingshem där man får vara gratis vid dop etc. den lokalen var upptagen då. så då valde vi en ny kyrklig lokal istället som heter himmilsgården men det var minst lika bra då var vi på en å samma plats hela tiden.

denna gång skulle jag vilja ha ett utomhusdop, men nja vi får se... känns rätt praktiskt att få låna en lokal gratis så det blir säkert i kyrkan iaf eller så.
    det känns långt dit och jag kan inte spekulera i det alla redan.

angående att stå emot onyttigheter så är det nästintill omöjligt för mig, men jag äter det jag känner för. 
    vet att vikten drar  iväg men jag har som sagt inget problem å tappa vikten sen så för mig kviittar det.
    ska vila och försöka få i mig lite mat nu. 

• Madelen21

gomorron alla
    har pratat med 1177 och fått jour tid till en läkare 9.40
    nu orkar jag inte ha de såhär nå mer.. får knappt sova för hostan å får fruktansvärt ont i mina revben mm
    känns bra att få detta uppkollat. 

• Madelen21

detta kom plötsligt över en natt värk i hela kroppen hosta så ja nästan spyr mår allmänt pest så ja kände bara att nej nu ringer jag 1177 och tack vare att jag är gravid fick jag akuttid känns bra! kikhosta har jag haft som barn.
    vi får se va dom säger.. vi ska äta lite snabbt nu å sen klä oss å åka iväg så hoppas vi dom hittar "nåt fel".
    har knappt kunnat sova för att ja har haft så ont i revbenen. återkommer later 

• Madelen21

Ja d hoppas jag med är helt slut och noll energi ingen matlust mm. ont i ryggen mm.. blää..
    nej nu ska jag försöka fixa mig lite. hör av mig sen som sagt! 

• Madelen21

hej allihopa
    varit hos läkaren och influensan är va ja har.. fick mollipect och dom kolla öron hals å snabbsänka
    något svullen i trumhinnan men inte röd. så ja... ligga å sova lr slappa... ser ut som sju svåra år hemma å ja orkar fan inget!! :( 

• Madelen21

mickis flisan nellie: fy jag har hört att denna influensa ska vara aggressiv :(
    Jag är liggandes och orkar ingenting alls.. .helt slut vill bara sova... å det är en enda röra överallt.. åå ja orkar inte :( undrar om jag ska försöka mig på å ta ett bad tro... vi får se.. 

krya på er 

• Madelen21

ja jag har då ett försämrat immunförsvar som gravid.. ligger i soffan å sambon får göra allt....
    ska nog lägga mig i ett bad tror jag å försöka slappna av. 

• Madelen21

missme83: prata m bm om klådan, jag har haft sådär i tidigare graviditet och då tog dom nåt prov ( minns inte nu va d va för prov) ska finnas nåt man kan ta mot klåda typ tablett lr nåt.. sen att man måste kissa stup i minuten d hör till... jag sover inte heller så bra just nu men det är pga att jag har fått den där jävla influensan..

• Madelen21

missme83: okej ush va jobbigt... när ja vänta tvåan fick jag oxå utslag tom sår vid naveln,
    ha haft klåda  i denna graviditet också men  d gick över.. ja prata m min bm om d å hon sa att man kunde ta nåt lever prov men att sånt kolla man inte förens typ nu... sen sa hon bara åt mig att prova me nåt mjukgörande lr så.. men d försvann ju som sagt. ja å va sjuk å gravid är ingen hit... allt känns så jobbigt.. noll ork alls... bara å ta hostmedicin panodil å nezeril. har bm besök på fredag. , just nu är jag så utmattad så jag orkar typ inte gå upp å kissa.. .fast i natt vakna jag kl 5 tog panodil kissa å hade jävligt ont i revbena.

bäbisen är då väldigt livlig iaf. nu ska jag uppdatera bloggen litegrann. 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~