Inlägg från: Madelen21 |Visa alla inlägg
  • Madelen21

~* Juni Bebisar 2013 *~

Hej tjejjer

Ja nu tycker jag det är skönt med fredag å hela familjen hemma. jag var sjukt trött i morse och trodde denna dag skulle bli lååååång... men det vände efter panodil i morse för ja hade såååå ont i huvudet å så...
    Men jag har fått sjukt mkt gjort idag... ändrat om i vårt vardagsrum.. vi hade ett barbord som bara blev till att lägga skräp på... det togs bort ( ett sånt man sätter fast i väggen) och istället satte jag dit vårt gamla köksbord ( har ett nytt i köket) vårt gamla är mer som matsalsbord. Blev mkt bättre, mer sittplatser om man blir många någon gång, tex vid kalas eller liknande. Nu håller jag på å städar av ett skåp som också är en sån där prylsamlare... dvs man lägger upp massa saker ovanpå skåpet... haha.. gud... skönt å rensa å kasta massa skit...

sen hörde min brors tjej av sig och undra om vi är hemma, dom ska komma förbi sen med en present till bäbisen :) ja blev alles tårögd när ja läste smset att vi ska få en present till bäbisen :)
    Nu väntar jag bara på sambon och  vår dotter ska komma hem, dom har varit hos tandläkaren och lite andra bestyr. vi ska baka pizza till middag, mm smaskens :) sen blir det fredagsmys sen!!

namn ja...  ja det är inte lätt
    jag har flera stycken som jag är ganska fast vid:

Elias
    Liam
    Melwin
    Lukas
    Axel
    Edvin

men min favorit är Elias :) men sambon han är lite tveksam :) men vi har ju iaf 15 veckor på oss att fundera ja + /- 2 veckor... shit det låter ju så kort tid.. 15 veckor... jösses det är ju bara 3½ månad.... shit!! veckorna går så jäkla fort :) Men nu är jag verkligen inne i min boa period... håller på å plockar å grejjar nästintill varenda dag.. såå jäkla skönt!! :)

• Madelen21

sofie och laura: ja jag har lyssnat på bäbis flera ggr, lite svårt å hitta först men sen så  hörde jag den galopperande hästen :) vi fick en haklapp som det står kladdig på :) lär ju dröja innan den blir använd :) hehe

skäll hosta, är det krupp??? mina barn brukar ha det innan förkylning bryter ut. 

• Madelen21

hej allihopa
    har inte skrivit nåt idag, vakna i morse me världens jävla migrän :( så ja tänkte jahapp vilken trevlig helg :/ tog en alvedon och efter ca 30 min så kändes d bättre... skönt för svärmor skulle ju komma idag å min sambo skulle laga hennes bil... så nu har hon nyss åkt hem, ja bjöd på mat och fika så nu är min rygg helt slut... fattar inte va det är men jag får jäkla ont uppe vid revbenen i ryggen när ja håller på med nåt för länge... så just nu en paus i soffan... sen ville vår minsta son gå upp... så jag tar med honom upp å röjjer lite igen... pust... intensiv dag..
    men så jäkla skönt å rensa å samtidigt... d behövs ju när vi har renoverat.... 

• Madelen21

Jobbigt med alla som fått magsjukan., peppar peppar så har vi klarat oss... fast jag brukar ju jämt få det... så jag väntar på att få det :/ känns konstigt om jag inte får det...

kickilina: oj vilken förlossning den mamman fick... :) 

• Madelen21

regnskogen: färga håret kan du göra, jag gjorde det i förrgår och har då gjort i båda mina tidigare graviditeter så färga på du :)
    å att bäbisen är lugnare när du är sjuk är nog bara normalt tror jag.. min var också väldigt lugn när jag har varit sjuk i influensan! Så du behöver nog inte oroa dig :) 

• Madelen21

kickilina: min rygg är också väldigt öm... idag har jag gått å lämnat dottern på dagis 2 km dit och hem 4 km och så hämta igen så 8 km å det känns!!! Ovanpå det fick jag världens ryck här på kvällen å rev ner alla kläder i hallen och rensa bort sånt som inte används mm och sånt som ska slängas...  kan vara bra att ha... dom orden är inte bra... ush... man samlar på sig massa jävla skit å sen ligger deet bara... blää.. nää rensa släng ge bort :) den fasen är jag i nu å det är jäkla skönt :) Ska fortsätta mitt röjj nu :)

• Madelen21

Har alla skickat in sina moderskapsintyg???
    Vad händer sen? Läst lite om att man ska få nåt brev hem där allt ska stå typ...  tycker väl att man borde få det där såkallade startbrevet snart.. 

• Madelen21

hm, jahapp, ush känner lite smått stress över detta, får nog ringa dit någon dag å ställa alla mina frågor å funderingar känns det som/maila dom... brukar ju vara en jäkla lång kö när man ringer dit... .borde väl få det där brevet hem snart då kan man tycka..

• Madelen21

men graviditets penning är det det som är havandeskapspenning??
    För jag kommer inte söka nå havandeskapspenning, för jag är hemma med min minsta son och har vårdnadsbidrag...  verkar som att jag kommer få det lägsta iaf. 

• Madelen21

ja jag har e legitimation men jag tror jag ska ta mig an å ringa dit någon dag istället å få prata med någon så att allt blir rätt från början.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~