MikaelsFru skrev 2012-10-11 13:00:28 följande:
hej :) vad jobbar du med som fått graviditetspeng? Jag vet inte när man får gå hem faktiskt. jag har dock blivit sjukskriven för foglossning så jag är hemma nu. Fick heltidssjukskrivning igår...känns sååå skönt, nu räcker det! :) jag vill oxå bara vänta på bebis, boa och ta hand om mig själv...:)
Jag jobbar som habiliteringspersonal på ett gruppboende. Är ganska soft men vi har en del vårdtyngd (som min chef överdrev lite då vi skrev ansökan

). Vi jobbar sovande jour och då blir det tolv timmar man är helt själv på stället och det känns lite läskigt tycker jag, både ifall nått skulle hända med dom boende så ska man fixa det eller om typ värkarna skulle sätta igång. Annars är det ett lugnt arbete.
Fy för foglossning! har du både bak och fram eller? gött att du blev sjukskriven

hur länge räcker den? Gravpengen räcker ju bara till elva dagar innan beräknad förlossning (konstigt tycker jag, borde räcka till förlossning, för hur många föder tdigare...)
Jag är beräknad till den 3/12, så dagen efter dig.
Det blir många flickor för er

Min bästa kompis har tre flickor och dom är helt ljuvliga. .
Va hos bm idag och sf måttet låg på 32, vi har legat lite över medelkurvan hela tiden och nu hade den ökat lite till till och med. Jag tror det blir en stor bebis:-S Jag vägde 3880 men min sambo vägde bara 3000.
Jag är bara 1,58 lång så jag hoppas att bebisen ska tycka det är för trångt och vilja komma ut i vecka 38-39 så det blir så långt från jul som möjligt och så hinner den kanske inte bli en fyra kilos bebis

.