• MikaelsFru

v.33

Är i v.33 nu....
    Några fler som tycker att det går segt nu?
    Hur mår ni?
    Jobbar alla eller har ni trappat ner?

Jag har foglossning som bitvis är riktigt besvärlig. Mest vila för min del, då mår jag rätt bra. Trött som tusan är jag med. Efter en halv dag på jobbet är jag helt slut även om jag sovit bra och jobbat lugnt. Har börjat få lite sammandragningar oxå när jag går kortare sträckor men inget som besvärar mig så mycket.

Är annars glad och uppåt. 

Berätta hur ni har det!!! 

• Svar på tråden v.33
  • Elsta

Hej hej, är också i vecka 33 och är så trött på att vara gravid!
    Har både foglossning och ischias så vissa dagar är jag nästan orörlig känns det som.
    Har varit hemma från jobbet i 1 vecka nu och sa ta mig till vårdcentralen för att få förlängd sjukskrivning. Trött är jag hela tiden och skulle kunna sova när som helst :p Hoppas att det går fort nu men det tvivlar jag på, speciellt om jag ska vara hemma =(

• MikaelsFru

åh vad jag känner igen mig...är det första grav eller?
    Detta är min andra och det var likadant sist...då gick jag över 2 veckor oxå :/ så det känns som man är dömd till det ödet den här gången oxå...

• Elsta

Ja, första graviditeten, hoppas att inte gå över tiden men det blir väl så bara för att jag är så less :p

• Isaura

Hejhej:) Jag går in i vecka 36 imorgon, och visst är det segt med stort S..:P
    Jobbar fortfarande i 2 veckor till, mest för att ha något att göra. Såklart längtar jag efter bebisen, men jag är fullständigt livrädd för förlossningen. Det är vårt första barn.

Hur mår ni då?:) 

• Smulan1102

Också v 33 här. Första barnet. Mår helt ok. Tiden kunde dock gå fortare.

• MikaelsFru

Åh skönt att höra fler som är inne på sista delen av graviditeten...

Elsta:Min första grav gick jag över 12 dagar! Obeskrivligt sega vidriga dagar!!! jag HOPPAS jag slipper den här gången men för säkerhets skull försöker jag sikta in mig på datumet 2 veckor efter BF (16 dec). 

Isaura: Vecka 36...oj det låter så långt fram i mina öron, trots att det ligger så nära... strongt att du jobbar på...önskar jag klarade det själv men jag har både min smärta och är så SLUT! Tror du det blir en stor bebis? Hur vill du ha din förlossning?

Smulan: jag veeeeet är så segt..:/

Jag har börjat fundera på BB-väska... den borde man kanske packa?! Och vi har en massa inköp kvar att göra typ åkpåse, skötbord, alla hygiengrejer, amningsgrejer...

• Isaura

Ja, det börjar närma sig, men känns ändå så långt bort!:P Ja, jag känner att jag har tur som fortfarnade kan jobba. Har inte ont förutom lite i ryggen efter en jobbdag, och magen är inte jättestor så den är inte så mycket i vägen än:) Jag vet inte, både jag och sambon var ganska stora vid födseln, men enligt bm och sf-kurva så är det en liten bebis. Hade sf-mått 29 cm förra måndagen då jag var i vecka 33+5. Jadu..förlossningen... Jag vet inte, har ingen aning om vad som väntar, hur ont det kommer göra o.s.v. För det första tror jag jag kommer gå över tiden för det "går i släkten";) Så då blir allt ännu segare:P Alt jag vet just nu är att jag klarar mig på endast lustgas som smärtlindring. Men det är ju lätt att säga nu när man inte vet:P Usch, låter inte als roligt att du har så ont:( Hoppas det blir bättre! Läste att det var ditt andra barn? Hur var din första förlossning?:) Kram

• Zil

Jo tack, jag känner igen mig! V.33. Sjuk trött, lägger mig kl. 21 jätteskoj! Foglossning, idag gick en 3 åring om mig påvägg till jobbet, han sprang inte utan GICK. 1000 arbetsuppgifter att bli klar med innan man ska kunna vara ledig. En liten fot konstant under revbenen och jag vaknar mitt inatten av att det känns som någon håller på att strypa mig och drar efter andan.

Men jag skulle inte byta det mot nått!!! Snart är lill korven här! Nu kämpar vi på, det här fixar vi!!! 

• litetfröimagen

Hej! Gick in i vecka 33 idag. Mår hyfsta bra bortsett från lite diverse krämpor.
    Fram tills nu har tiden flugit förbi, är bara att vänta och se om den sista tiden går lika fort.
    Detta är mitt och sambons första barn, så det ska bli spännande .
    Har fått full graviditetspeng beviljat men jobbar fortfarande men kommer nog bara göra det nån vecka till, sover kasst på nätterna och känner mig allmänt ganska trött så det ska bli skönt att bara ta det lungt och boa i väntan på bebis. Jobbar ni andra fortfarnde? när "får" man gå hem innan bebisen om man inte har graviditetspeng?   

Svar på tråden v.33