• MikaelsFru

v.33

Är i v.33 nu....
    Några fler som tycker att det går segt nu?
    Hur mår ni?
    Jobbar alla eller har ni trappat ner?

Jag har foglossning som bitvis är riktigt besvärlig. Mest vila för min del, då mår jag rätt bra. Trött som tusan är jag med. Efter en halv dag på jobbet är jag helt slut även om jag sovit bra och jobbat lugnt. Har börjat få lite sammandragningar oxå när jag går kortare sträckor men inget som besvärar mig så mycket.

Är annars glad och uppåt. 

Berätta hur ni har det!!! 

• Svar på tråden v.33
  • Elsta

Vår tjej har legat med huvudet neråt sedan vecka 24 ungefär men har ju varit rörlig fortfarande. Det börjar ju bli lite "segare" rörelser nu när det inte är så mycket plats kvar =) Och jag har typ precis insett att jag ska få barn! haha har bara klagat och tyckt att det varit jobbigt innan med graviditeten och insåg just att jag faktiskt ska ha ett barn! =O

• MikaelsFru
    Isaura skrev 2012-10-09 19:15:58 följande:
    Ja, det börjar närma sig, men känns ändå så långt bort!:P Ja, jag känner att jag har tur som fortfarnade kan jobba. Har inte ont förutom lite i ryggen efter en jobbdag, och magen är inte jättestor så den är inte så mycket i vägen än:) Jag vet inte, både jag och sambon var ganska stora vid födseln, men enligt bm och sf-kurva så är det en liten bebis. Hade sf-mått 29 cm förra måndagen då jag var i vecka 33+5. Jadu..förlossningen... Jag vet inte, har ingen aning om vad som väntar, hur ont det kommer göra o.s.v. För det första tror jag jag kommer gå över tiden för det "går i släkten";) Så då blir allt ännu segare:P Alt jag vet just nu är att jag klarar mig på endast lustgas som smärtlindring. Men det är ju lätt att säga nu när man inte vet:P Usch, låter inte als roligt att du har så ont:( Hoppas det blir bättre! Läste att det var ditt andra barn? Hur var din första förlossning?:) Kram
    ja de va ett bra sf-mått. Jag har inte varit hos bm på 3-4 v nu så vet inte vad jag ligger på. Men det var 29 i v.30!! :( Skulle ha gått dit i förrgår men blev hemma med sjuka barn...har dock ny tid nästa vecka så vi får se hur det ser ut då...

Min första förlossning var rätt jobbig. Min dotter vägde 4400! Ganska stort för att vara första...men jag är iofs ganska lång. Då tog jag epidural (vilken fantastisk smärtlindring, värkarna bara försvann!) och lustgas. Den här gången blir det absolut epidural igen men jag skippar nog lustgasen, blir så vimsig i huvudet av den. (låg med masken över ansiktet i typ 5 timmar senast så jag var verkligen inte med i matchen sist när det var dags för krystning...DUMT! Men det visste jag ju inte då...:)

vad jobbar du med?  
  • MikaelsFru
    litetfröimagen skrev 2012-10-09 21:46:26 följande:
    Hej! Gick in i vecka 33 idag. Mår hyfsta bra bortsett från lite diverse krämpor.
    Fram tills nu har tiden flugit förbi, är bara att vänta och se om den sista tiden går lika fort.
    Detta är mitt och sambons första barn, så det ska bli spännande .
    Har fått full graviditetspeng beviljat men jobbar fortfarande men kommer nog bara göra det nån vecka till, sover kasst på nätterna och känner mig allmänt ganska trött så det ska bli skönt att bara ta det lungt och boa i väntan på bebis. Jobbar ni andra fortfarnde? när "får" man gå hem innan bebisen om man inte har graviditetspeng?   

hej :)  vad jobbar du med som fått graviditetspeng? Jag vet inte när man får gå hem faktiskt. jag har dock blivit sjukskriven för foglossning så jag är hemma nu. Fick heltidssjukskrivning igår...känns sååå skönt, nu räcker det! :) jag vill oxå bara vänta på bebis, boa och ta hand om mig själv...:)
  • MikaelsFru

någon som har en bild på magen så ladda upp? Vill se hur alla andra ser ut :) jag ska be maken ta någon bild ikväll jag kan bidra med :)

• Isaura
    MikaelsFru skrev 2012-10-11 12:49:34 följande:
    ja de va ett bra sf-mått. Jag har inte varit hos bm på 3-4 v nu så vet inte vad jag ligger på. Men det var 29 i v.30!! :( Skulle ha gått dit i förrgår men blev hemma med sjuka barn...har dock ny tid nästa vecka så vi får se hur det ser ut då...

Min första förlossning var rätt jobbig. Min dotter vägde 4400! Ganska stort för att vara första...men jag är iofs ganska lång. Då tog jag epidural (vilken fantastisk smärtlindring, värkarna bara försvann!) och lustgas. Den här gången blir det absolut epidural igen men jag skippar nog lustgasen, blir så vimsig i huvudet av den. (låg med masken över ansiktet i typ 5 timmar senast så jag var verkligen inte med i matchen sist när det var dags för krystning...DUMT! Men det visste jag ju inte då...:)

vad jobbar du med?  
    Men det låter ju normalt, det sägs väl att sf-måttet ska matcha graviditetsveckan? Typ 31 cm i vecka 31?:P Vi ligger preciiiis över den undre kurvan så vi "klarar" ju oss;)
    Hihi, jag var ännu biffigare vid födseln, nästan 4,6 kg;) Men hur lång var hon då?:)
    Ja, jag är öppen för EDA ifall jag inte skulle kunna hantera smärtan.. Är ju himla svårt hur man kommer reagera på den när det är första gången. Höhö, lustgasen verkar ganska härlig, men ja, man får nog vara lite försiktig kanske!
    Jag jobbar i en mataffär. Sitter mest i kassan, men är även ute på golvet och far runder. Bara 2 veckor kvar att jobba nu, SKÖNT!
    Vad jobbar du själv med?:) Och vilket datum är du uträknad till förresten?:) 
  • Isaura

Jag kan bjuda på en bild på magen!:)

Tagen igår, 35+0:

• MikaelsFru
    Isaura skrev 2012-10-11 13:48:22 följande:
    Men det låter ju normalt, det sägs väl att sf-måttet ska matcha graviditetsveckan? Typ 31 cm i vecka 31?:P Vi ligger preciiiis över den undre kurvan så vi "klarar" ju oss;)
    Hihi, jag var ännu biffigare vid födseln, nästan 4,6 kg;) Men hur lång var hon då?:)
    Ja, jag är öppen för EDA ifall jag inte skulle kunna hantera smärtan.. Är ju himla svårt hur man kommer reagera på den när det är första gången. Höhö, lustgasen verkar ganska härlig, men ja, man får nog vara lite försiktig kanske!
    Jag jobbar i en mataffär. Sitter mest i kassan, men är även ute på golvet och far runder. Bara 2 veckor kvar att jobba nu, SKÖNT!
    Vad jobbar du själv med?:) Och vilket datum är du uträknad till förresten?:) 
    ja jag ligger du iofs på kurvan :) men jag skulle hellre ligga lite lägre :)

Oj, du va stor du! Min tjej var 55 cm tror jag. du då?

ja lustgasen är säkert grym om man inte överanvänder den...haha jag blev jättearg när dom stängde av den (när det var dags för krystning)...

kan tänka mig det blir lite stelt att sitta i kassan. jag blir iaf dålig i ryggen när jag sitter mycket. jag jobbar på förskola, är beräknad 2 dec. När är du beräknad? 
  • Isaura
    MikaelsFru skrev 2012-10-11 14:28:35 följande:
    men ååååå vad fin mage, den är så nätt! :)
    Tack så mycket, så snällt:)
    MikaelsFru skrev 2012-10-11 14:33:44 följande:
    ja jag ligger du iofs på kurvan :) men jag skulle hellre ligga lite lägre :)

Oj, du va stor du! Min tjej var 55 cm tror jag. du då?

ja lustgasen är säkert grym om man inte överanvänder den...haha jag blev jättearg när dom stängde av den (när det var dags för krystning)...

kan tänka mig det blir lite stelt att sitta i kassan. jag blir iaf dålig i ryggen när jag sitter mycket. jag jobbar på förskola, är beräknad 2 dec. När är du beräknad? 
    Haha, ja, rund o go var jag:) 54 cm var jag, så ganska lång med:) Ska bli så spännande och se hur stor vår bebis blir:D
    Jag kan tänka mig det;) Hoppas att lustgasen hjälper mig med, har ju hört om vissa som blir fruktansvärt illamående av den. Och det är ju inte precis vad man vill; ha extremt ont och spy samtidigt:P

Det är ganska stelt kan jag säga, nu har vi fått nya stolar som är ännu sämre med! Ofta liksom? Så jag har ont i nedre delen av ryggen pga graviditeten, och ont precis under skuldrorna pga stolarna.. Lycka!;)

Oj, då kan jag tänka mig att man är igång mycket med de små energiknippena, haha:)

Jag är beräknad 14 november:)

• Elsta

Sitter också i kassa och i speldisk men fick inte beviljad graviditetspenning :/ Det handlar verkligen bara om vilken handläggare man får.

• Isaura

Ja, det gör det verkligen. Jag har inte ansökt ens eftersom jag mår så pass bra och trodde ändå inte jag skulle få, men en kollega som ska ha ett par dagar efter mig fick full gp beviljad, medans en annan kollega som fick barn för 1,5 år sedan inte fick det beviljat... För exakt samma jobb! Lustigt detdär..

• litetfröimagen
    MikaelsFru skrev 2012-10-11 13:00:28 följande:
    hej :)  vad jobbar du med som fått graviditetspeng? Jag vet inte när man får gå hem faktiskt. jag har dock blivit sjukskriven för foglossning så jag är hemma nu. Fick heltidssjukskrivning igår...känns sååå skönt, nu räcker det! :) jag vill oxå bara vänta på bebis, boa och ta hand om mig själv...:)

Jag jobbar som habiliteringspersonal på ett gruppboende. Är ganska soft men vi har en del vårdtyngd (som min chef överdrev lite då vi skrev ansökan ). Vi jobbar sovande jour och då blir det tolv timmar man är helt själv på stället och det känns lite läskigt tycker jag, både ifall nått skulle hända med dom boende så ska man fixa det eller om typ värkarna skulle sätta igång. Annars är det ett lugnt arbete.

Fy för foglossning! har du både bak och fram eller? gött att du blev sjukskriven hur länge räcker den? Gravpengen räcker ju bara till elva dagar innan beräknad förlossning (konstigt tycker jag, borde räcka till förlossning, för hur många föder tdigare...)

Jag är beräknad till den 3/12, så dagen efter dig.    

Det blir många flickor för er Min bästa kompis har tre flickor och dom är helt ljuvliga. .

Va hos bm idag och sf måttet låg på 32, vi har legat lite över medelkurvan hela tiden och nu hade den ökat lite till till och med. Jag tror det blir en stor bebis:-S Jag vägde 3880 men min sambo vägde bara 3000.
    Jag är bara 1,58 lång så jag hoppas att bebisen ska tycka det är för trångt och vilja komma ut i vecka 38-39 så det blir så långt från jul som möjligt och så hinner den kanske inte bli en fyra kilos bebis .    
  • Smulan1102

Hos BM igår. Högt blodtryck :( Annars såg allt bra ut. Han var fixerad. Ska tillbaka på måndag för nya prover och blodtryck. Ha en härlig söndag allihopa!

Svar på tråden v.33