• wilders

blekt sönder håret

Jag har blekt och blekt mitt hår för att jag vill ha det så ljust som möjligt, nästan vitt. Jag vet att det sliter på håret och man kan börja tappa hår, vilket jag gjort. Har på flera ställen små smmå tussar som sticker upp. hehe. Alla varnar mig att jag kommer tappa håret, jagvet, men det växer ut igen :)

Men, håret är nu så slitet att det börjar bli jobbigt, riktigt jobbigt! Drar jag i håret rätt ut, så stannar det där sen. Jag kan i princip fixa tuppkam, utan hårspray. Så slitet är det. Jag drar mig för att tvätta håret för det tar 6-7 timmar för håret att torka. Jag kan inte borsta det riktigt, utan får verkligen slita igenom borsten, som i sin tur sliter ännu mer på håret.

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra då jag inte är särskilt insatt i sådant här. Jag bara kör liksom! Jag vet att jag måste hålla mig borta från blekmedel, men så fort utväxten kommer spyr jag. Kan inte visa mig ute för utväst på blekt hår är det fulaste jag någonsin sett. Så direkt när den kommer får jag smått panik och rusar bort och köper en flaska blekningsmedel.

Vad tror/tycker ni? Hur ska jag få mitt hår att må bättre fort? Har pratar lite med min syster som råder mig att låta håret vara helt i minst 6 mån, men hur ska jag klara det när utväxten kommer?

i-landsproblem, jag vet. Men något måste ju gå att göra. Vad rekommenderar ni?

// Svinto :)                   

• Svar på tråden blekt sönder håret
  • wilders

På den här bilden har jag precis borstat håret.

• wilders

Hahahaha, ja ni ser ju själva hur jävla missfärgat, snorigt, svinto-aktigt det ser ut. Dock så ser det värre ut i verkligheten. Kameran jag köpte var ju ett riktigt kap ;)

• Duckan

Vårda, vårda, vårda, klipp topparna ofta och inpackningar, inget fönande och färgande. Frågar som övriga, bleker du hela håret varje gång eftersom det blivit sådär illa?

• wilders
    Duckan skrev 2012-10-08 16:07:08 följande:

Vårda, vårda, vårda, klipp topparna ofta och inpackningar, inget fönande och färgande. Frågar som övriga, bleker du hela håret varje gång eftersom det blivit sådär illa?

Jag fönar aldrig håret, plattar aldrig, lockar aldrig m.m. Jag bleker hela håret var gång. Provade med att bara ta utväxten, men det blev för svårt och jag fick inte med allt, därför blir det att jag bleker allt, för att ej missa något.
  • capricorn89

Skulle råda dig att inte fortsätta iafl :) mitt hår blev som tuggummi sista gången och ramlade av, skitfult! Jag fick klippa av mig ALLT! Gå till frissan och fråga :)

• Duckan

Tja, då är det bara att sluta färga hela håret och lära dig att enbart ta utväxten. Jag har färgat mitt hår själv hemma och det har funkat bra att bara ta utväxten tycker jag. Ta hjälp av en kompis kanske annars?

• MattiasFru

färga det så nära din normala hårfärg som vanligt, klipp av så mycket du klarar av och sen bara peppra med inpackningar, värmeskydd och all hårvård du kan tänka dig. 

• Tjejen9001

Lägg i en hårinpackning för slitet hår, lägg i rätt rejält med inpackning  i torrt hår och låt verka inlindat i plastfolie länge gärna ett par timmar. Det brukar jag göra när mitt hår är slitet. Det blir säkert inte återställt av det men det kanske hjälper dig på traven.

• alynda

Kan tipsa om en inpackning fr L'Oreal som förut fanns hos frisör. Heter ngt med "Lumino" o kommer i rosa burk (inte den rosa burk som numer säljs hos frisör). Finns i alla fall fortfarande i de stora nätbutikerna, som eleven.se o likn.  Är eg till för slingor men funkar fin-fint på helblekt hår. Jag använder den som balsam efter varje tvätt, ca 5 min. Borstar du håret så låt det vara så så torrt som möjligt (fuktigt hår mer skört), och borsta nerifrån topparna, alltså red ut de första 3 cm, sedan de de första 6 cm o s v, så kan du få håret att funka lite längre.

Och som nån sa, blek bara rötterna. Står du ut m en inte riktigt så ljusblond färg kan du använda sprayblond som du tar på en lätt fuktig bomullsrondell o baddar utväxten runt ansiktet och längst några benor högst upp på huvudet, så får du en gradvis uppljusning som gör att rötterna inte blir lika framträdande. Funkar för mig som har mörkbrunt hår eg o bleker till gyllenblond med platinumslingor.

Svar på tråden blekt sönder håret