• Brianna

Tips i Edinburgh

Edinburgh Zoo är ett måste! Där kan man se Pandor men man måste boka tid för att få träffa dessa och det gör du enklast på deras hemsida och då garanterar ni att ni har en plats när ni kommer dit för att besöka dem.
    Dom har oxå en bil med släp som man kan sitta i för att ta en tur runt zoot så man slipper gå så mycket.

Vi var oxå där för en tid sedan men utan barn...men där fanns nog mycket för barnfamiljer oxå.

Scottland national museum kan var intressant oxå och när vi var där såg vi reklam för en nöjespark ni kan googla om.   

Bussar är billiga men man ska ha jämna pengar för dom flesta bussar ger inte växel.

Och kom ihåg att titta rätt innan ni går över en gata! Det hade jag mest problem med :)         

• Brianna

Restauranger finns över allt i centrum, bara att välja vad ni vill äta. Längs LothianRD  finns allt och där runt om.

Var ska ni bo? Om jag vet det så kan jag tipsa på bra ställen där i närheten kanske???

• Brianna

Den gatan är nära till allt där i centrum I Grassmarket finns många restauranger och affärer och dit har ni nära.

Den botanisla trädgården var vacker och där hade dom aktiviteter för barn oxå. Vi besökte växthuset och det var väldigt intressant och många vackra växter ochh träd.

Va är ni intresserade av? Vad brukar ni göra när ni reser?

Jag har så mycket kvar där att se som vi inte hann med senast så vi ska absolut igen.

Lite avudsjuk på er som har er resa framför er.          

• Brianna

Scottland National museum har gratis inträde, det glömde jag säga. Och dom har en avdelning med uppstoppade djur som ert barn säkert kommer att tycka om.

Buss prierna är 1,40 pund per resa och person eller så kan man köpa på bussen en heldagsbiljett för 3,50 pund per person och då kan ni hoppa på och av var ni vill.

Kom även ihåg att på dom flesta restauranger ska man ge dricks...det var nytt för oss som rest i Norden mest :)

Men alla i Edinburgh är väldigt trevliga och hjälpsamma!       

Svar på tråden Tips i Edinburgh