• Paige80

Tips i Edinburgh

Om en vecka åker vi till Edinburgh och stannar i fyra dagar. Vore toppen med tips på utflykter, restauranger...ja, det mesta. Gärna sånt som passar när man reser med en 2,5-åring

• Svar på tråden Tips i Edinburgh
  • Paige80

Åh tack för alla tips! Vi ska bo på Knight Residence som ligger på Lauriston Street. Är ett lägenhethotell så finns gott om plats hoppas jag.

• Paige80
    Brianna skrev 2012-10-10 21:05:49 följande:

Den gatan är nära till allt där i centrum I Grassmarket finns många restauranger och affärer och dit har ni nära.

Den botanisla trädgården var vacker och där hade dom aktiviteter för barn oxå. Vi besökte växthuset och det var väldigt intressant och många vackra växter ochh träd.

Va är ni intresserade av? Vad brukar ni göra när ni reser?

Jag har så mycket kvar där att se som vi inte hann med senast så vi ska absolut igen.

Lite avudsjuk på er som har er resa framför er.          

Då låter det ju som att vi bor i en trevlig del av stan
    När vi rest utan barn förut så gillar vi att upptäcka mycket, promenera, ta en buss ut någonstans och se sig om, äta gott och lokalt, allt som gör att man får en känsla för platsen man är på. Nu när vi har med oss vår 2,5-åring så blir det ju mer anpassat, det viktigaste är väl att inte stressa sig fram genom massa aktiviteter utan ta det som det blir Samtidigt vill man ju hitta på roliga saker.
    Botaniska låter fint!

Ja, och det där med vänstertrafiken... Jag var på Malta för en tid sedan och tittade åt fel hål hela tiden
Svar på tråden Tips i Edinburgh